April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۹۵۳
۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
0
پول‌نیوز - دیوید کامرون٬ نخست وزیرانگلیس شامگاه جمعه در واکنش به گزارش انتقادی مجلس اعیان این کشور در ارتباط با بحران اوکراین، بار دیگر تهدید کرد اگر روسیه به تعهدات خود عمل نکند، با عواقب و تحریم های بیشتری مواجه خواهد شد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس درسخنانی گفت: مسوولیت تمام اتفاقات در اوکراین به طور کامل برعهده ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و دولت این کشور است.

کامرون گفت: امروز باید به روسیه و پوتین این پیام را بدهیم که اتفاقات اخیر در شرق اوکراین توجیه پذیر نیست٬ آتش بس باید اجرا شود٬ و درغیر این صورت باید شاهد عواقب آن و تحریم های بیشتر باشد.

وی ادامه داد: روسیه حتی برای لحظه ای نباید تصور کند که آمریکا، انگلیس٬ فرانسه و یا آلمان از هم جدا خواهند شد (موضع دیگری اتخاذ خواهند کرد) و یا ضعیف خواهند بود. ما به یکدیگر وفادار خواهیم بود و در برابر اتفاقات اخیر محکم٬ مصمم و بر آنها چیره خواهیم گشت.

کامرون با رد انتقادهای کمیته مجلس اعیان انگلیس در ارتباط با سیاست های لندن در ارتباط با بحران اوکراین گفت: درخصوص اینکه انگلیس چه اقدامی را انجام داده، باید بگویم که ما اولین کشوری بودیم که مدعی شدیم روسیه باید از گروه 'جی 8' خارج شود که خارج گردید و آنچه اینک بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می رسد ، دادن پیام قاطع به روسیه و پوتین است .

کمیته سیاست خارجه مجلس عیان در گزارشی در ارتباط با بحران اوکراین، ضمن انتقاد از عملکرد روسیه، دولت انگلیس و اتحادیه اروپا را به عدم درک درست از این بحران متهم کرده است.

این کمیته مجلس اعیان انگلیس، روسیه را به دوری گزینی از اروپا و سوء برداشت از تمایل اوکراین برای توافق تجاری با اتحادیه اروپا متهم کرده و گفته است : در عین حال، اروپایی ها نیز زمانی که مذاکراتی را با کی یف برای امضای موافقتنامه همکاری با بروکسل آغاز کردند، در برآورد شدت مخالفت روسیه با آن برنامه ها، اشتباه کردند.

'لرد توجندهات' رئیس این کمیته عنوان کرده است که عدم بررسی کارشناسانه و برداشت اشتباه نسبت به رویکرد روسیه، باعث بروز بحران فعلی شده است.

براساس این گزارش، عدم اشراف مسوولین وزارت خارجه انگلیس و وزرای اتحادیه اروپا در حوزه روسیه، باعث شد که واکنش مناسبی به این کشور داده نشود.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نیز با رد ادعای این کمیته مجلس اعیان انگلیس خاطر نشان ساخته که لندن با تلاش بر اعمال تحریم ها علیه روسیه از سوی اتحادیه اروپا٬ از حق اوکراین در انتخاب آینده اش حمایت کرده است.

وی افزود: این وزارت خانه تلاش داشته است که دانسته های خود را در حوزه مسائل روسیه و منطقه ای افزایش دهد تا بتواند پاسخ مناسب و محکمی را به روسیه نشان دهد.

بحران سیاسی در اوکراین در نوامبر 2013 میلادی و زمانی آغاز شد که 'ویکتور یانوکوویچ' رییس جمهوری وقت این کشور از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا که مغایر همکاری های اقتصادی کی یف با مسکو بود، خودداری کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: