May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۷۱۴۵
۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
0
پول‌نیوز - روزنامه گاردین با نگران کننده خواندن وضعیت بیکاری در بین جوانان در انگلیس نوشت: براساس آمارهای منتشر شده، جوانان انگلیسی تقریبا سه برابر بیشتر از بقیه اقشار این کشور بیکار هستند.

روزنامه گاردین روز دوشنبه افزود: تعداد نوجوانان انگلیسی بین سنین 16 تا 24 سال که مشغول تحصیل و یا کار نمی باشند در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی روند افزایشی داشته است.

به نوشته این روزنامه، بر اساس یک آنالیز آماری که در مجلس عوام انگلیس توسط حزب کارگر منتشر شده، 498 هزار نفر در این گروه سنی بیکار هستند.

گاردین نوشت: ریچل ریوز، وزیر کار وامور بازنشستگی دولت سایه از حزب کارگر، بالا بودن نرخ بیکاری جوانان انگلیس را یک مساله اساسی برای این کشور دانسته است.

به نوشته گاردین، وی با اشاره به اینکه طی سه ماه گذشته نرخ بیکاری در انگلیس افزایش داشته، گفته است: این یک مساله است و ما از وزرا می خواهیم پیش از اینکه این موضوع به مشکلی جدی تبدیل شود به آن توجه کنند.

گاردین افزود: به گفته این مقام حزب کارگر، نرخ بیکاری در سنین 16 تا 24 سال در حال حاضر 16 درصد بوده و رو به افزایش است.

به نوشته گاردین، وزیر کار و امور بازنشستگی دولت سایه همچنین به کاهش حقیقی حقوق افراد شاغل در انگلیس از زمان روی کار آمدن دولت ائتلافی دیوید کامرون اشاره کرد و گفت: حقوق شاغلین در کل نسبت به پنج سال گذشته بیش از یکهزار و 600 پوند درسال (از نظر ارزش درآمدی) کاهش یافته این درحالی است که این کاهش برای سنین بیست سال، یکهزار و 800 پوند می باشد.

گاردین افزود: در حالی که طی سه ماه آخر سال 2014، نرخ بیکاری با 97 هزار نفر کاهش به یک میلیون و 860 هزار نفر تقلیل یافته، دولت محافظه کار، حزب مخالف کارگر را به دست کم گرفتن فعالیت های اقتصادی دولت این انگلیس متهم کرده است.

به نوشته گاردین ، وزیر کار و اموربازنشستگی انگلیس هشدار داده است که در صورت روی کار ماندن حزب محافظه کار در انتخابات عمومی پیش روی، نوجوانان و جوانان برای دریافت مزایای عمومی دولتی، بایستی تن به کارهای اجتماعی بدهند.

در این میان، دفتر آمار ملی انگلیس در گزارشی، سیاست های ریاضتی را دلیل اصلی بروز فقر و نابرابری در جامعه این کشور دانسته و نسبت به افزایش فشار بر مردم انگلیس بدلیل کاهش کمک های رفاهی در سیاست های آینده دولت پس از انتخابات، هشدار داده است.

اندرو هاروپ، یکی از نویسندگان این گزارش عنوان کرده است: انگلیس طی یک دهه گذشته شاهد کاهش استاندارد زندگی در جامعه بوده است و اگر سیاستمداران اقدامی نکنند، بی شک شاهد افزایش و گسترش فقر و نابرابری در جامعه خواهیم بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: