کد خبر: ۱۳۷۷۲۲
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
0
آمار عملکرد صدور گواهی کشف معادن در دی ماه نشان می دهد که نسبت به ماه آذر امسال رشد 3.9 درصدی داشته و در ماههای یادشده به ترتیب 80 و 77 گواهی کشف صادر شد.
پول‌نیوز - وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: آمار عملکرد صدور گواهی کشف معادن در دی ماه نشان می دهد که نسبت به ماه آذر امسال رشد 3.9 درصدی داشته و در ماههای یادشده به ترتیب 80 و 77 گواهی کشف صادر شد.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، طی 10 ماهه سال جاری شمار گواهی کشف معادن صادره 680 عدد رسید که نسبت به مدت مشابه در سال 92 که رقم 682 عدد بود، کاهش 0.3 درصدی را نشان می دهد.

درعین حال آمار پروانه اکتشاف صادر شده در دیماه به 64 عدد رسید که در مقایسه با رقم 95 عددی آذرماه امسال کاهش 32.6 درصدی را ثبت کرد و در مدت 10 ماهه سال جاری نیز تعداد پروانه های اکتشافی صادره 833 عدد بود که نسبت به یک هزار و 441 عدد در مدت مشابه پارسال کاهش 42.2 درصدی را نشان داد.

همچنین تعداد پروانه بهره برداری از معدن در دیماه سال جاری 77 عدد بود که در مقایسه با آذر ماه امسال با رقم 79 عددی، افت 2.5 درصدی داشت و طی 10 ماهه امسال نیز 715 پروانه بهره برداری صادر شده که در برابر 829 پروانه صادره در مدت مشابه در سال 92 کاهش 13.8 درصدی را ثبت کرد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در توضیحات جداول مربوطه آورده است، در بخش مجوزهای گواهی کشف و پروانه اکتشاف استانهای کرمانشاه، خوزستان، تهران، لرستان، مرکزی، قم و گلستان در دی ماه اقدام به ثبت اطلاعات در سامانه مربوطه نداشته اند.

علاوه براین شمار پروانه های بهره برداری از معدن شامل پروانه های تمدیدی و جدید است و در مورد مجوزهای بهره برداری معدن استانهای تهران، خوزستان ، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و قم ورود اطلاعات در سامانه در دی ماه نداشتند.

این وزارتخانه در مورد پروانه های بهره برداری تمدیدی در تهران، خوزستان و قم توضیح داده است که ورود اطلاعات در زمینه پروانه های جدید در دی ماه صورت نگرفته است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت طی گزارش رسمی خود اعلام کرد: تعداد معادن فعال کشور در پایان سال گذشته به پنج هزار و 400 معدن رسید که در مجموع 420 میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج شد.

براساس فعالیت اکتشافی بر روی هفت درصد از مساحت کشور میزان مواد معدنی اکتشافی 57 میلیارد تن اعلام شد که از این رقم حدود 37 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: