May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۷۹۶۸
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
0
وی با بیان اینکه در هزاره چهارم رعایت حقوق مصرف کننده یکی از مهمترین نکاتی است که در فعالیت های اقتصادی مدنظر قرار دارد، یادآوری کرد: رقبای اقتصادی ما به شدت به این موضوع توجه دارند و به دنبال جلب مشتریان هستند.
پول‌نیوز-قائم مقام سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود مشتریان یک کالا یا یک شرکت تولیدی، دیگر به آن مراجعه نکنند؛ در این میان 68 درصد از مشتریان به دلیل بی تفاوتی و برخورد سرد فروشندگان دیگر باز نمی‌گردند.

به گزارش  ایسنا در کرمانشاه، مهدی اصفهانی در همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده که با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: قانون حقوق مصرف کننده اگر چه بین 13 تا 15 سال طول کشید تا به تصویب رسید اما از گذشته همواره حقوق مصرف کننده مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه در هزاره چهارم رعایت حقوق مصرف کننده یکی از مهمترین نکاتی است که در فعالیت های اقتصادی مدنظر قرار دارد، یادآوری کرد: رقبای اقتصادی ما به شدت به این موضوع توجه دارند و به دنبال جلب مشتریان هستند.

اصفهانی اظهار کرد: توجه به حقوق مصرف کننده مهمترین نکته ای است که باید از سوی تولید کنندگان مدنظر قرار گیرد، زیرا امروز تولیدکنندگان دیگر به تولید زیاد نمی اندیشند بلکه وفاداری مشتری برای آنها از همه چیز مهم‌تر است.

قائم مقام سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با بیان اینکه رقبای اقتصادی سعی می‌کنند با هر ترفندی مشتری را جذب کنند، یادآوری کرد: دلایل متعددی وجود دارد که باعث می‌شود مشتریان یک کالا یا یک شرکت تولیدی، دیگر به آن مراجعه نکنند.

وی افزود: چهار درصد از کل مشتریان هرگز باز نمی گردند چون گذری خرید می کنند. پنج درصد دیگر با شرکت های دیگر ارتباط می‌گیرند و باز نمی‌گردند، 9 درصد را رقیبان اقتصادی می‌برند و برای آنها انگیزه ایجاد می‌کنند. 14 درصد از محصول ناراضی هستند و 68 درصد به دلیل بی تفاوتی و برخورد سرد دیگر باز نمی‌گردند.

به گفته این مسئول این نشان می‌دهد که نگاه بسیاری از تولیدکنندگان و شرکت های ما نگاه مشتری مدار نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید سلیقه مشتری را شناخت، یادآوری کرد: باید تولید بر اساس سلیقه مشتری صورت گیرد؛ نه بر بر اساس سلیقه تولید کننده.

اصفهانی علاوه بر توجه به سلیقه مشتری کیفیت خوب، قیمت رقابتی، شرایط بسته بندی، آموزش قبل از استفاده، خدمات پس از فروش و ... را از دیگر نکاتی دانست که برای مشتری مهم است و باید مدنظر قرار گیرد.

به گفته قائم مقام سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اگر تولید کنندگان به این موارد توجه کنند، مصرف کننده ایرانی غیرت دارد و هرگز سراغ کالاهای دیگر نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه دیدن این بی‌کیفیتی‌ها مصرف‌کننده را سرد می‌کند، تصریح کرد: توجه به سلیقه و خواسته مشتری باعث می‌شود تولیدکنندگان رهبر جامعه تولید شوند و برند آنها در همه جا مطرح شود.

اصفهانی با بیان اینکه ایران سال های سال یک کشور برندساز بوده و سوهان قم، فرش تبریز، نان برنجی کرمانشاه و ... نمونه‌هایی از این برندهاست، تصریح کرد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که برندسازی را از دست بدهیم.

وی در پایان از تولیدکنندگان به عنوان سرداران جبهه اقتصادی یاد کرد که هر ریالی که در کشور خرج کنند یک گام از تورم و گرانی می‌کاهند و هر نفری که سرکار ببرند کشور را از فقر و فحشا دور می‌کنند.

برچسب ها: کالا ، مصرف کنندگان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: