April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۷۹۷۹
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
0
مالیزیا ایرلاینز که تا پیش از دو حادثه هوایی سال 2014 نیز با مشکل اقتصادی و زیان های انباشته شده دست و پنجه نرم می کرد، اکنون در برنامه بازسازی دولت مالزی قرار دارد.
پول‌نیوز - خطوط هوایی مالزی (مالیزیا ایرلاینز) در آستانه سالگرد ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 با 239 سرنشین برای جلوگیری از زیان بیشتر با بررسی ناوگان و مسیرهای پروازی خود قصد دارد یک سوم از کارکنانش را اخراج کند.

مالیزیا ایرلاینز که تا پیش از دو حادثه هوایی سال 2014 نیز با مشکل اقتصادی و زیان های انباشته شده دست و پنجه نرم می کرد، اکنون در برنامه بازسازی دولت مالزی قرار دارد.

صندوق دولتی خزانه ملی که سرمایه گذار اصلی شرکت هواپیمایی مالزی است روز سه شنبه اعلام کرد اخراج یک سوم از 20 هزار نیروی این شرکت براساس برنامه بازسازی این شرکت هواپیمایی و بازنگری در ناوگان مالیزیا ایرلاینز انجام می شود.

خطوط هوایی مالزی شهریور ماه امسال نیز از اجرای طرح شش میلیارد رینگیتی (یک میلیارد و 700 میلیون دلاری) برای تغییر ساختار این شرکت و اخراج 30 درصد از نیروی کار خود خبر داده بود.

این شرکت هواپیمایی مالزی اسفند ماه سال گذشته شاهد ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 خود مسیر کوالالامپور به پکن بود که تاکنون اثری از هواپیما و 239 سرنشین آن به دست نیامده و گفته می شود با انحراف از مسیر در اعماق اقیانوس هند سقوط کرده است.

پرواز ام.اچ 17 نیز با 298 سرنشین 26 تیرماه در شرق اوکراین و در نزدیکی مرز روسیه با یک فروند موشک سرنگون شد و جدایی طلبان و دولت اوکراین همدیگر را متهم به ساقط کردن این هواپیمای غیرنظامی می کنند.

تارنمای مالیزیا دایجست روز سه شنبه نوشت که صندوق دولتی خزانه ملی در طرح بازیابی مالیزیا ایرلاینز 12 نقطه را هدف قرار داده تا بتواند طی دو سال آینده این شرکت را به سوددهی برساند.

زیان خالص خطوط هوایی مالزی در سه ماهه دوم سال گذشته میلادی به 307 میلیون رینگیت (حدود 86 میلیون دلار) رسید، در حالی که در سه ماهه دوم سال قبل از آن 176 میلیون رینگیت (49 ملیون دلار) بوده است.

این شرکت هواپیمایی مالزی در رقابت با شرکت های هواپیمایی خصوص مانند ایرآسیا که چندی پیش شاهد سقوط هواپیمای خود در مسیر اندونزی به سنگاپور بود طی سه سال متوالی ضرر کرده است.

خزانه ملی مالزی علاوه بر تزریق شش میلیارد رینگیت کنونی در 10 سال گذشته نیز بیش از پنج میلیارد رینگیت به خطوط هوایی مالزی تزریق کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: