کد خبر: ۱۳۸۰۲۸
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
0
به گفته وی همچنین در این مدت افزون بر یک میلیون و 876 هزار و 838 دستگاه خودرو به وسیله شناورهای لندینگ کرافت از طریق بنادر پهل و لافت در جزیره قشم جابجا شده است.
پول‌نیوز- مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: افزون بر 402هزار تن کالا از ابتدای سالجاری تاکنون از جزیره قشم صادر و یا به این جزیره وارد شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بطور متوسط 32درصد رشد داشته است.

سیدباقر موسوی روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: این میزان رشد برای صادرات 30درصد و برای واردات 34درصد بوده که حاکی از فزونی میزان عملیات مربوط به واردات نسبت به صادرات از این جزیره است.

وی با تشریح تازه ترین آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد بنادر تحت مدیریت خود در بخش های کالا و مسافر طی یازده ماهه سال جاری گفت: در این مدت تخلیه و بارگیری هفت میلیون و 673 هزار 9 تن کالای نفتی و غیرنفتی در این جزیره به انجام رسیده که مقایسه این رقم با مدت زمان مشابه سال گذشته، نشاگر رشد سه درصدی است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اعلام اینکه این جزیره هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی و گردشگران است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال افزون بر12 میلیون و 592 هزار و 7 نفر- سفر در بنادر قشم به ثبت رسیده که با 11 درصد افزایش نسبت به سال قبل، این جزیره در صدر جدول آمار مسافرت های دریایی کشور قرار می گیرد.

به گفته وی همچنین در این مدت افزون بر یک میلیون و 876 هزار و 838 دستگاه خودرو به وسیله شناورهای لندینگ کرافت از طریق بنادر پهل و لافت در جزیره قشم جابجا شده است.

وی از انجام تخلیه و بارگیری 19 هزار و 828 TEU کانتینر در یازده ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم و رشد 85 درصدی این عملیات طی مدت یاد شده در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته آن خبر داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم حجم عملیات کاپوتاژ در این بنادر طی این مدت را هفت میلیون و 105هزار و 955 تن در بخش مواد غیر نفتی و 152 هزار تن در بخش مواد نفتی اعلام کرد و گفت: این رقم در بخش نفتی 17 درصد افزایش را نشان می دهد.

موسوی از رشد 41 درصدی تردد شناورها در مسیرهای دریایی منتهی به بنادر این جزیره نیز خبرداد و گفت : طی یازده ماهه سال جاری، تردد بیش از 183هزار و 793 فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسیده که از این میزان، ظرفیت 338 فروند شناور بالای یکهزارتن بوده است.

به گفته وی از این تعداد 86هزار و 896 فروند شناور باری و 96 هزار و 897 فروند شناور مسافری بوده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: