کد خبر: ۱۳۸۴۵۲
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
0
کارشناسان 'آی اچ اس جینز' (IHS Janes ) که مقر آن در لندن است، معتقدند که معاملات سلاح عربستان در سال 2014 برای ششمین سال پیاپی روند رو به رشدی داشته و با افزایش سیزده و چهار دهم درصدی به 64 میلیارد دلار رسید، در حالی که این رقم در سال 2013 حدود 56 میلیارد دلار بود.
عربستان بزرگترین وارد کننده سلاح در جهانپول‌نیوز- خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که عربستان به بهانه مقابله با بحران در منطقه، به بزرگترین وارد کننده تجهیزات نظامی در سال 2014 تبدیل شده است.

این خبرگزاری روز یکشنبه گزارش داد که گروه کارشناسان 'آی اچ اس جینز' (IHS Janes ) که مقر آن در لندن است، معتقدند که معاملات سلاح عربستان در سال 2014 برای ششمین سال پیاپی روند رو به رشدی داشته و با افزایش سیزده و چهار دهم درصدی به 64 میلیارد دلار رسید، در حالی که این رقم در سال 2013 حدود 56 میلیارد دلار بود.

بن موورز از کارشناسان ای اچ اس جینز در این ارتباط گفت که تقاضای بی سابقه کشورهای نوظهور اقتصادی برای خرید هواپیماهای جنگی و نیز افزایش تنش های منطقه ای در خاورمیانه، آسیا و اقیانوس آرام سبب افزایش بی سابقه رقم فروش جهانی تسلیحات و تجهیزات نظامی شده است.

در این گزارش که شامل وضعیت 65 کشور می شود، آمده است که عربستان سعودی بزرگترین خریدار جهانی سلاح است و واردات تجهیزات نظامی این کشور به رقم 64 میلیارد دلار در سال 2014 رسید.

بر پایه این گزارش، در سال 2013 میلادی عربستان از هند که واردات سلاحش بالغ بر 55 میلیار دلار بود، پیشی گرفت و به بازار مهمی برای صنایع نظامی آمریکا تبدیل شد.

در گزارش ای اچ اس جینز آمده است که در سال 2015 میلادی از هر هفت دلار، یک دلار برای خرید سلاح پرداخت می شود و خاورمیانه بزرگترین بازار برای فروش سلاح است.

این گروه پیش بینی کرد که در سال جاری میلادی کشورهای عرب خاورمیانه حدود 110 میلیارد دلار سلاح خریداری کنند.

بر پایه این گزارش، عربستان و امارات در سال 2014 میلادی 86 میلیارد دلار تجهیزات نظامی خریداری کرده اند که این مبلغ، بیش از خرید سلاح همه کشورهای اروپایی است.

این گزارش اشاره می کند که در میان کشورهای صادر کننده سلاح، آمریکا با فروش بیش از 23 میلیارد دلار یک سوم صادرات سلاح جهان را برعهده دارد و اصلی ترین استفاده کننده از رشد بازار تجهیزات نظامی است.

خبرگزاری فرانسه افزود که در میان کشورهای صادرکننده تسلیحات و تجهیزات نظامی، آمریکا همچنان پیشتاز است و روسیه در مقام دوم قرار دارد. آمار نشان می دهد که فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی روسیه در سال 2014 با افزایش 9 درصدی نسبت به سال 2013، به رقم 10 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، با این حال انتظار می رود صادرات سلاح روسیه در سال 2015 به دلیل تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای غربی، کاهش یابد.
برچسب ها: عربستان ، سلاح ، جهان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: