May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۴۸۶
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
0
براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته بخش بخار آن اواخر سال آينده بهره برداري خواهد شد و راندمان نيروگاه پس از آن به حدود 49 درصد خواهد رسيد.
بهره برداري از بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي كهنوجپول‌نیوز- با بهره برداري از دومين واحد بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي كهنوج به ظرفيت 162 مگاوات، بخش گازاين نيروگاه خصوصي به ظرفيت كل324 مگاوات به طور كامل وارد مدار شبكه سراسري برق كشور شد.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، اين نيروگاه در قالب 2 واحدگازي و يك واحد بخار با سرمايه گذاري شركت ماهتاب گستر در قالب طرح هايBOO (ساخت- بهره برداري- واگذاري) در كيلومتر15 جاده كهنوج به جيرفت در استان كرمان در حال احداث است كه پس از وارد مدار شدن واحد بخار آن، توان توليد حدود 484 مگاوات را خواهد داشت.

براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته بخش بخار آن اواخر سال آينده بهره برداري خواهد شد و راندمان نيروگاه پس از آن به حدود 49 درصد خواهد رسيد.

ظرفيت پست نيروگاه230 كيلو ولت مي باشد و دو مخزن ذخيره سوخت هر كدام به ظرفيت 15 هزار مترمكعب در محل نيروگاه احداث شده است. سوخت اصلي واحدها گاز و سوخت دوم گازوئيل پيش بيني شده است.

ساخت نيروگاه سيكل تركيبي كهنوج در راستاي توسعه توليد برق در جنوب شرق كشور و با هدف جذب مشاركت بخش خصوصي در پروژه هاي نيروگاهي، براساس قرار داد خريد تضميني برق في مابين سرمايه گذار و وزارت نيرو با اعتباري بالغ بر 310 ميليون يورو صورت گرفته است و شركت مپنا كار توليد تجهيزات، نصب و راه اندازي نيروگاه سيكل تركيبي كهنوج را برعهده دارد.

شايان ذكر است سازمان توسعه برق ايران با بهره گيري از اصل 44 قانون اساسي تاكنون موفق به جذب مشاركت سرمايه گذاران خصوصي براي ساخت چندين نيروگاه شده كه 17 نيروگاه به ظرفيت 10133 مگاوات به بهره برداري رسيده و چندين نيروگاه خصوصي ديگر نيز در دست احداث مي باشد .
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: