April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۸۴۹۹
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۴
0
گرچه برخی برنامه ها مانند محاسبه تصاعدی هزینه آب مشترکین پرمصرف در تمام شهرها اجرا می شود، اما هر یک از شهرها نیز ایده های جالبی مانند کمپین آب، گشت خشکسالی، احیای مخازن آب و... برای مقابله با کم آبی اجرا می کنند.
پول‌نیوز - غرب آمریکا از جمله مناطق جهان است که با کمبود شدید آب دست و پنجه نرم می کند و تحقیقات مراکز علمی مختلف آمریکا، از احتمال بروز خشکسالی بسیار شدید در این منطقه در سال های آینده خبر می دهند.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، پایگاه خبری بیزینس اینسایدر آمریکا در بهمن ماه اعلام کرد، مراکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه های کلمبیا، کورنل و آلکانزاساین کشور اعلام کرده اند که در صورت ادامه روند کنونی تغییرات آب و هوایی در جهان ناشی از تولید گازهای گلخانه ای و گرم شدن کره زمین، بخش قابل توجهی از غرب ایالات متحده آمریکا دچار خشکسالی بسیار شدید و طولانی مدت خواهد شد.

بنابه اعلام پایگاه خبری استیت ایمپکت آمریکا، انتظار می رود به دلیل تغییرات آب و هوا، این منطقه شاهد خشکسالی های طولانی تر، افزایش خطر آتش سوزی جنگل ها و کاهش منابع آب باشد. این منطقه همچنین یکی از مناطقی است که نرخ رشد جمعیت آن بالا است.

جمعیت روبه افزایش و منابع آبی در حال کاهش، بسیاری از شهرهای غربی آمریکا را بر آن داشته تا خود را با شرایط پیش رو به نحوی سازگار کنند.

بنا به اعلام پایگاه خبری استیت ایمپکت آمریکا، گرچه برخی برنامه ها مانند محاسبه تصاعدی هزینه آب مشترکین پرمصرف در تمام شهرها اجرا می شود، اما هر یک از شهرها نیز ایده های جالبی برای مقابله با کم آبی اجرا می کنند.

شهر دنور، کلرادو

کمپین آب

در شهر دنور، کلرادو، سازمان آب این شهر یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کرده که تلاش می کند با استفاده از دستمایه های طنز، حفاظت و نگهداری از منابع آب را به فرهنگ عمومی تبدیل کند.

گشت خشکسالی

گشت خشکسالی سازمان آب دنور با 12 تویوتایی که به این منظور اختصاص داده شده، سراسر شهر را در جست و جوی نقایص احتمالی برنامه محدودیت های خشکسالی شهر می گردند. آنها به جای تذکر فوری، ابتدا تلاش می کنند به کسی که آب را هدر می دهد، آموزش دهند و با وی یک تعامل دوستانه چهره به چهره برقرار کنند به گونه ای که وی تشویق به کنار گذاردن عادت نادرست خود در استفاده از آب شود.

احیای مخازن آب

سازمان آب دنور و شرکت خدمات جنگل آمریکا با همکاری یکدیگر، پس از رفع آتش سوزی جنگل ها، مخازن آب کوهستانی را تمیز می کنند. آنها در چارچوب پروژه ارتباط جنگل با شیر آب، زباله ها و گل و لای را از منابع آب جنگلی می زدایند و آنها را احیا می کنند. آنها درخت ها را کم پشت می کنند تا خطر آتش سوزی در فصول گرم کمتر شود و همچنین در صورت بروز آتش سوزی، خطر سرایت سریع آن کاهش یابد.

خط لوله آب از میسوری به کلرادو

در سال 2012، سازمان فدرال آبادسازی آمریکا یک برنامه آبی را پیشنهاد کرد که شامل احداث 600 مایل خط لوله آب از ایالت میسوری به دنور بود. این خط لوله قرار بود سالانه 600 هزار ایکر- فوت آب را به حوضه رودخانه کلرادو منتقل کند. این مقدار آب برای حدودا یک میلیون خانه ویلایی کافی بود اما این خط لوله هرگز ساخته نشد؟ زیرا میلیاردها دلار هزینه در بر داشت و شهروندان ساکن در اطراف حوضه رودخانه میسوری با آن مخالفت کردند.

شهر اورنج کانتی

از توالت به شیر آب

فاضلاب اورنج کانتی ممکن است پس از فرآیندهای بهسازی شامل؛ تصفیه، اسمز معکوس و قرار دادن در معرض نور ماورای بنفش و پراکسید هیدروژن، واقعا تمیزتر از آبی باشد که از شیر آب شما بیرون می آید، چرا؟ زیرا پس از این فرایندها، آب حاصل، عاری از موادی است که گاه در منابع آب شهری پیدا می شوند.

با این وجود، ایده نوشیدن فاضلاب بازیافت شده در ابتدا از سوی شهروندان پذیرفته نشد و بنابراین آب بار دیگر به آبخوان های محلی تزریق گردید، جایی که در آن آب بازیافت شده بار دیگر از میان لایه های سنگ و شن عبور کرده و سپس به سیستم لوله کشی شهری بازمی گردد.

شهر لاس وگاس، نوادا

چشمه های تزیینی ممنوع

در سال 2006، زمانی که مخازن آب لاس و گاس به 64 درصد ظرفیت خود کاهش یافته بودند، این شهر تمام چشمه های تزیینی که آب در آنها دارای محور چرخشی نبود را ممنوع کرد.

زمین گلف با فناوری بالا

زمین گلف پارک انجل لاس وگاس دارای یک سیستم آبیاری است که بوسیله کامپیوتر کنترل می شود و دارای یک شبکه حساس نسبت به آب و هوا است که اجازه می دهد کارکنان بدانند که دقیقا چه مقدار آب برای زمین گلف لازم است و از اتلاف آب جلوگیری می کند.

پول برای احداث فضای سبز

مسوولان آب نوادای جنوبی به مشتریانی که فضای سبز درست کرده اند، به ازای هر فوت مربع، یک تا 1.50 دلار پرداخت می کنند. شهروندان می توانند بیش از 300 هزار دلار در سال، بابت درست کردن فضای سبز پول دریافت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: