April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۹۰۰۸
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
0
بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در مدت 9 روز تا جمعه 4.9 درصد کاهش یافت که طولانی‌ترین روند نزولی از ژانویه سال 1998 به این طرف بود.
پول‌نیوز- طلا در بازار جهانی روز جمعه موفق شد با دو دلار افزایش، روند نزولی 9 روز گذشته را متوقف کند با این همه طی هفته گذشته 1.47 درصد کاهش یافت که دومین کاهش هفتگی متوالی بود.

طلا در آستانه نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا که به بحث در خصوص دورنمای افزایش نرخ‌های بهره اختصاص دارد، به کمترین قیمت از دسامبر تاکنون رسیده است.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در مدت 9 روز تا جمعه 4.9 درصد کاهش یافت که طولانی‌ترین روند نزولی از ژانویه سال 1998 به این طرف بود.

سرمایه گذاران در بحبوحه نگرانی نسبت به نزدیک شدن بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ‌های بهره که نخستین افزایش از سال 2006 خواهد بود، دست به فروش این فلز گرانبها زده اند زیرا افزایش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را افزایش می‌دهد و به جذابیت این فلز زرد به عنوان دارایی مطمئن لطمه می‌زند.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات جمعه با 0.2 درصد افزایش، 1155 دلار معامله شد در حالیکه روز چهارشنبه به رکورد پایین 1147 دلار رسیده بود. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل کمتر از 0.1 درصد افزایش یافت و به 1152 دلار رسید.

در مقابل دلار به بالاترین سطح در حدود 12 سال گذشته صعود کرد و انتظار می‌رود به دلیل اختلاف نرخ‌های بهره میان آمریکا و اروپا به برابری با یورو برسد. دلار قوی‌تر دورنمای طلا را تیره کرده و آن را برای خریداران ارزهای دیگر گران‌تر می‌سازد.

طبق آمار بلومبرگ، ذخایر صندوق‌های سرمایه گذاری طلای جهانی روز پنج شنبه برای دوازدهمین روز متوالی کاهش یافت که طولانی‌ترین روند کاهشی از ژانویه سال 2014 بود.

طلا از زمان انتشار آمار بهتر از حد مطلوب اشتغال آمریکا در هفته گذشته که انتظارات را نسبت به افزایش نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی این کشور بالا برد، ضربه خورده و اکنون معامله گران بازار منتظر نتایج نشست کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا هستند که روزهای 17 و 18 مارس برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: