April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۹۱۲۰
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
0
نمایندگان مردم در خانه ملت نحوه قطع یارانه پردرآمدها را مشخص کردند.
پول‌نیوز- نمایندگان در نشست علنی روز یکشنبه ۲۴ اسفند مجلس٬ و در جریان بررسی بندهای لایحه بودجه ۹۴ کل کشور اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح بند (ز) تبصره ۲۱ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس این بند‌، نحوه قطع یارانه پردرآمد‌ها مشخص شد که نمایندگان با ۱۳۲ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند تا در انتهای بند (ز) تبصره ۲۱ عبارت «خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بُعد خانوار و محل سکومت و میزان درآمد تعیین می‌شود» اضافه شود.

بر اساس این بند اصلاحی؛ دولت موظف است یارانه پردرآمد را قطع کند و خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بُعد خانوار و محل سکومت و میزان درآمد تعیین می‌شود.

در اصلاح تبصره الحاقی ۷ لایحه بودجه ۹۴ کل کشور؛ عبارت «شرکت دولتی تابعه وزارت نفت» به جای عبارت «شرکت ملی نفت»٬ با ۱۳۷ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در مجلس٬ جایگزین شد.

براساس این بند اصلاحی نیز شرکت‌های دولتی سودده (به استثنای شرکت دولتی تابعه وزارت نفت) و بانک‌های دولتی موظفند به ترتیب یک‌درصد (۱%) و دو درصد (۲%) از هزینه‌های خود را که در پیوست شماره (۳) این قانون آمده با تأکید بر هزینه‌های اداری و عمومی صرفه‌جویی کنند.

درآمد حاصله پس از واریز به خزانه متناسب با وصولی از محل ردیفهای ۱۵۳-۵۳۰۰۰۰ در اختیار وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌گیرد تا در امور مربوط به پرداخت مطالبات فرهنگیان و ارتقای حقوق و دستمزد و امور پژوهشی و فرهنگی هزینه شود.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: