کد خبر: ۱۳۹۵۰۱
۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
0
س از اردن، مصر نیز با امضای قراردادی به مبلغ 1.2 میلیارد دلار از سرزمین های اشغالی، گاز طبیعی وارد می کند.
واردات گاز به مصر از سرزمین‌های اشغالیپول‌نیوز - پس از اردن، مصر نیز با امضای قراردادی به مبلغ 1.2 میلیارد دلار از سرزمین های اشغالی، گاز طبیعی وارد می کند .

به گزارش پایگاه خبری عربی پرس، براساس قرارداد امضا شده میان مصر و رژیم صهیونیستی، شرکت دولفینوس مصر به مدت هفت سال از سرزمین های اشغالی گاز وارد می کند.

این گاز از میدان دریایی تمار استخراج و به مصر صادر می شود.

براساس این قرارداد، دو طرف مصری و رژیم صهیونیستی توافق کردند که حداقل پنج میلیارد مترمکعب گاز از میدان دریایی تمار در3 سال اول به مصر صادرشود.

به گفته منابع آگاه دربخش انرژی مصر، درطول هفت سال بیش از سه برابر این مقدار گاز توسط مصر از رژیم صهیونیستی خریداری خواهد شد.

گاز مورد نیاز مصر قراراست از خطوط قدیمی متعلق به شرکت گاز خاورمیانه که گاز مصر را به سرزمین اشغالی فلسطین منتقل می کرد صادر شود.

مصر پیش ازاین براساس یک قرارداد 20 ساله به رژیم صهیونیستی گاز صادرمی کرد که ازسال 2012 و چند ماه پس ازحملات پیاپی به خطوط لوله گاز در صحرای سینا، این قرارداد متوقف شد و شرکت گاز خاورمیانه به دلیل توقف صدور گاز از این خط لوله درخواست خسارت کرده است.

براین اساس رژیم صهیونیستی که خود وارد کننده گازمصر بود اکنون با اکتشاف و استخراج گازدرمیدان دریایی تماربه صادرکننده این ماده طبیعی تبدیل شده است.

میدان نفتی تمار در فاصله 50 مایلی ساحل فلسطین قراردارد که نخستین بار درسال 2009 عملیات اکتشاف گاز درآن انجام شد و درعمق 1700 متری زیرسطح دریا به گازرسید.

پیش ازاین نیز اردن برای خرید گازبا رژیم صهیونیستی قراردادی را امضا کرده بود که براساس آن اردن در مدت 30 سال، 45 میلیارد متر مکعب گاز از چاه «لیفتان» در مقابل پرداخت 15 میلیارد دلار از رژیم صهیونیستی خریداری می کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: