کد خبر: ۱۳۹۶۸۲
۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
0
نخست وزیر هند ضمن اعلام اراده دولت هند برای کاهش وابستگی به واردات انرژی، از شهروندان متمول هندی خواست تا از دریافت یارانه گاز خانگی انصراف دهند.
پول‌نیوز- نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز جمعه گفت، هند باید تلاش کند نیاز خود به واردات انرژی را تا سال 2022، ده درصد نسبت به 77 درصد فعلی کاهش دهد.

هند حدود 80 درصد نیاز نفتی خود را از خارج وارد می کند و این موجب می شود که دهلی نو هر ساله رقم عظیمی را به خرید نفت اختصاص دهد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس از عمده تامین کنندگان نفت و گاز مورد نیاز هند هستند. قطر 86 درصد ال ان جی هند را تامین می کند. واردات نفت از ایران 5.81 درصد نیاز هند به واردات نفت را در سال 14-2013 تامین کرد.

مودی که در یک نشست انرژی در دهلی نو سخن می گفت، ضمن اعلام اراده دولت هند برای کاهش وابستگی اش به واردات انرژی، از شهروندان متمول هندی خواست تا از دریافت یارانه گاز خانگی انصراف دهند.

نخست وزیر هند با اشاره به وابستگی 77 درصدی هند به واردات انرژی گفت، باید تلاش کنیم وابستگی مان به واردات انرژی را تا سال 2022، یعنی زمانی که هند هفتاد و پنجمین سال استقلالش را جشن می گیرد، 10 درصد کاهش دهیم.

«ما می توانیم این واردات را در سال 2022، حداقل 10 درصد کاهش دهیم. این 10 درصد را ما در کشور خودمان تولید خواهیم کرد و این باید رویای ما باشد.»

«اگر ما در کاهش دادن 10 درصدی واردات انرژی تا سال 2022 موفق شویم، با دستیابی به رشد تولید 10 درصدی، آنگاه من می توانم به شما اطمینان دهم که ما تا سال 2030 می توانیم این واردات را 50 درصد کاهش دهیم.»

مودی گفت: «این روزها دیپلماسی انرژی یک حوزه جدید است. در روابط بین الملل دیپلماسی انرژی به یک نیاز تبدیل شده است. هر چه شرکت های ما چند ملیتی تر شوند، ما می توانیم فضای فعالیت بیشتری در این بخش داشته باشیم.»

منبع: تسنیم
برچسب ها: انرژی ، هند ، واردات ، نفت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: