کد خبر: ۱۳۹۸۳۹
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
0
دو منبع آگاه از امضای قرارداد تازه و افزایش ٥٠ درصدی صادرات میعانات گازی ایران به شرکت ژوهای ژنرونگ چین خبر دادند.
پول‌نیوز- دو منبع آگاه اعلام کردند که شرکت دولتی ژوهای ژنرونگ قرارداد یکساله ای را به منظور واردات روزانه ١٠٠ هزار بشکه میعانات گازی با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده که حجم میعانات دریافتی در این قرارداد نسبت به قرارداد پیشین با افزایش ٥٠ درصدی همراه بوده است.

این قرارداد که تأمین یکساله میعانات گازی را از ماه اوت سال ٢٠١٥ میلادی پوشش می دهد، قرارداد جداگانه ای است و با قرارداد اصلی میان چین و ایران مبنی بر صادرات روزانه ٥٠٥ هزار بشکه نفت خام ایران تفاوت دارد.

رویترز اعلام کرد که سخنگوی شرکت ژوهای ژنرونگ از اظهارنظر درباره این موضوع سرباز زد.

ایران و ٦ قدرت بزرگ جهان روز پنجشنبه (١٣ فروردین ماه) از دستیابی به توافق اولیه هسته ای خبر دادند. با اجرایی شدن این توافق مشترک، تحریم های بین المللی علیه ایران برداشته می شود و این رویداد زمینه افزایش توان صادراتی این کشور به بازارهای جهانی و همچنین مشارکت شرکتهای نفتی خارجی در صنعت نفت و گاز را فراهم می کند.

در همین راستا سیدمحسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، نیز اعلام کرد: مشتریان سنتی ایران آماده افزایش خرید نفت از کشور هستند اما باید منتظر لغو تحریمها بود.

وی با بیان اینکه ما می توانیم ظرف یک تا دو ماه صادرات نفت خود را افزایش دهیم، افزود: ایران در فرصت کوتاهی می تواند نفت خود را به بازارهای جهانی عرضه کند.

قمصری با تاکید بر این که در صورت کاهش فشار از روی مشتریان نفت خام ایران امکان افزایش صادرات نفت خام وجود دارد، گفت: هم اکنون خریداران متعددی از کشورهای مختلف جهان برای واردات نفت خام از ایران اعلام آمادگی کرده اند و افزایش فروش و یا ازسرگیری صادرات نفت در گروی تعلیق کامل تحریمهای ایران است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: