کد خبر: ۱۳۹۸۸۶
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
0
صادرات نفت عراق در ماه مارس به بالاترین میزان در ۳۵ سال اخیر رسید، این در حالی است که قیمت جهانی نفت از سال قبل میلادی تاکنون ۴۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است.
پول‌نیوز - صادرات نفت عراق در ماه مارس به بالاترین میزان در بیش از سه دهه اخیر رسید.

به گزارش پایگاه خبر بلومبرگ، صادرات نفت عراق در ماه مارس به بالاترین میزان در ۳۵ سال اخیر رسید، این در حالی است که عرضه جهانی نفت بر تقاضا پیشی گرفته و قیمت جهانی نفت از سال قبل میلادی تاکنون ۴۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

در همین حال، دومین صادرکننده بزرگ نفت اوپک عراق در ماه مارس با صادارت ۹۲.۴ میلیون بشکه یا روزانه ۲.۹۸ میلیون بشکه به بالاترین سطح صادرات خود در بیش از سه دهه اخیر رسید، همچنین این رقم نسبت به مدت مشابه ماه گذشته، یعنی فوریه از رشد ۱۵ درصدی برای این کشور برخوردار بوده است.

همچنین هر بشکه نفت خام عراق در ماه مارس ۴۸.۲۴ دلار به فروش رسید.

درآمد نفتی کشورهای شرقی منطقه خاورمیایه در ماه مارس به رقم ۴.۴۶ میلیارد دلار رسید، این در حالی است که در ماه می سال ۲۰۱۴ میلادی زمانی که قیمت نفت به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسیده بود، رقم ۸.۰۸ میلیارد دلار گزارش شده که در واقع به نصف کاهش یافته است.  

منبع: مهر
برچسب ها: صادرات نفتی ، عراق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: