May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۹۹۳۹
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
0
چینی ها رایزنی گسترده ای را به منظور جذب اعضا قدرتمند از کشورهای اروپایی پیگیری می کنند. حضور اقتصادهای قدرتمند اروپایی در واقع مهر تاییدی بر ماهیت وجودی این بانک از جانب غربی ها محسوب خواهد شد. از این رو چینی کماکان تلاش دارند تا اعضا اروپایی بانک زیرساخت آسیایی را افزایش دهند.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی - "بانک سرمایه گذاری های زیرساختی آسیا" با پشتیبانی چین این روزها اخبار دنیای اقتصادی در حوزه بین الملل را روی تحولات خود متمرکز ساخته است.

این نهاد تجاری که با ابتکار چینی ها پا به میدان گذاشته رقیبی سرسخت برای بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی به شمار می رود که بخش عمده سرمایه های خود را از آمریکا و متحدانش تامین می کنند.

بی شک چینی ها علاقه زیادی به افزایش اثرگذاری بر منطقه و کل جهان دارند، از این رو قدرت رای محدود آنها در بانک های تحت تسلط غربی ها موجب شده تا بدنبال راهکارهای جدیدی برای چالش مذکور باشند. این بانک در رسانه های کشورمان به نام بانک زیرساخت آسیایی شناخته می شود.

بانک زیرساخت آسیایی با سرمایه اولیه 50 میلیارد دلار فعالیت خود را آغاز کرده و هر روز اعضا جدید بدان افزوده می شود. از طرفی چین با دارابودن بیش از 50درصد از سهام این بانک، بزرگترین سهام دار بانک به شمار می رود.

در این میان چینی ها رایزنی گسترده ای را به منظور جذب اعضا قدرتمند از کشورهای اروپایی پیگیری می کنند. حضور اقتصادهای قدرتمند اروپایی در واقع مهر تاییدی بر ماهیت وجودی این بانک از جانب غربی ها محسوب خواهد شد. از این رو چینی کماکان تلاش دارند تا اعضا اروپایی بانک زیرساخت آسیایی را افزایش دهند. تا کنون کشورهایی چون فرانسه، آلمان، ایتالیا، لوگزامبورگ، نیوزلند، سوئیس و انگلیس به عضویت این بانک درآمده اند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برترین اقتصادهای اروپایی  و رشد تولید ناخالص داخلی آنها در سال گذشته میلادی که حضور آنها در جمع اعضا بانک زیرساخت آسیایی اهمیت راهبردی بالایی برای این نهاد مالی بین المللی خواهد داشت.

10. لوکزامبورگ

تولید ناخالص داخلی برآوردشده در سال 2014: 64 میلیارد دلار

9. دانمارک

تولید ناخالص داخلی برآوردشده در سال 2014: 347 میلیارد دلار

8. اتریش

تولید ناخالص داخلی برآوردشده در سال 2014: 436 میلیارد دلار

7. سوئیس

تولید ناخالص داخلی برآوردشده در سال 2014: 679 میلیارد دلار

6. هلند

تولید ناخالص داخلی برآوردشده در سال 2014: 880 میلیارد دلار

5. روسیه

تولید ناخالص داخلی برآوردشده در سال 2014: 2,057 میلیارد دلار

4. ایتالیا

تولید ناخالص داخلی برآوردشده در سال 2014: 2,129 میلیارد دلار

3. انگلیس

تولید ناخالص داخلی برآوردشده در سال 2014: 2,848 میلیارد دلار

2. فرانسه

تولید ناخالص داخلی برآوردشده در سال 2014: 2,902 میلیارد دلار

1. آلمان

تولید ناخالص داخلی برآوردشده در سال 2014: 3,820 میلیارد دلار


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: