مدير کل مقررات، مجوزهاي بانکي و مبارزه با پولشويي بانک مرکزي
کد خبر: ۱۴۰۳۲۳
۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
0
ارجمند نژاد در ادامه در ارتباط با اعطای مجوز به موسسات اعتباری جدید اظهار داشت: مصوباتی که در چند سال اخیر در خصوص موسسات اعتباری در شورای پول و اعتبار است در حال اجرا است و یک سری از موسساتی که بررسی های لازم صورت گرفته مجوزهای آن ها صادر خواهد شد.
پول‌نیوز- عبدالمهدی ارجمند نژاد مدير کل مقررات، مجوزهاي بانکي و مبارزه با پولشويي بانک مرکزي در گفتگو با خبرنگاران در خصوص گسترش شعب بانک های کشور در کشورهای خارجی اظهار داشت: پس از اینکه دولت یازدهم سرکارآمد علاوه بر مباحث هسته ای سیاست هایی در جهت توسعه و رونق کسب و کار اقتصادی اتخاذ کردند و بهبود فضای کسب وکار زیر ساخت هایی از جمله توسعه شعب و سیستم بانکی در کشور های خارجی می طلبد.

وی افزود: در همین راستا طبق مصوبه هیئت وزیران که به بانک ها ابلاغ شد مبنی بر توسعه سیستم و شعب بانک ها در کشورهای خارجی، تا این پیشنهاد بررسی و پس از رفع تحریم ها زمینه های لازم با سیستم بانکی در سایر کشورها  ایجاد شود.

آرمان، نور و ثامن و بانک مهر اقتصاد مجوز میگیرند

ارجمند نژاد در ادامه در ارتباط با اعطای مجوز به موسسات اعتباری جدید اظهار داشت: مصوباتی که در چند سال اخیر در خصوص موسسات اعتباری در شورای پول و اعتبار است در حال اجرا است و یک سری از موسساتی که بررسی های لازم صورت گرفته  مجوزهای آن ها صادر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته مجوز موسسات آرمان، نور، ثامن و بانک مهر اقتصاد نهایی و در حال دریافت مجوزهای لازم هستند.

مدير کل مقررات، مجوزهاي بانکي و مبارزه با پولشويي بانک مرکزي در خصوص ادغام موسسه میزان و بانک صادرات گفت: این موسسه در ماه های اخیر دچار مشکلاتی شد خصوصا در سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی بیشترین مشکلات رخ داد.

وی افزود: به همین جهت طبق تمهیداتی که اندیشیده شد، مقرر شد تا موسسه میزان با بانک صادرات ادغام شود.

عبدالمهدی ارجمند نژاد در خصوص صرافی ها گفت: در چند سال اخیر حدود چند هزار تقاضای صرافی به دست ما رسیده است و در سال 92 مقررات و دستورالعمل برای صرافی ها مقرر و ابلاغ شد که موجب اعتراض صراف ها بود.

وی افزود: این اعتراضات با تغییر دولت همراه بود که پس از آن معاون اول رئیس جمهور براساس اعتراض صراف ها تقاضای بازنگری داشتند که بر این اساس این دستورالعمل بازنگری صورت گرفت و در 28 مرداد 93 به تصویب رسید و در سایت بانک مرکزی اطلاع رسانی شد  و پس از اینکه ضوابت و رهنمودهای کار ابلاغ شد ما شروع به بررسی و ساماندهی حدود 10 هزار تقاضا کردیم.

ارجمد نژاد تصریح کرد: با متاضیان در تماس هستیم و برای برخی نامه ارسال و برای برخی دیگر ارسال خواهد شد و هر متقاضی بتواند با شرایط جدید خود را تطبیق دهند، می توانند مراحل لازم را کسب کند.

صنعت لیزینگ از رونق و توسعه لازم برخوردار نیست

مدير کل مقررات، مجوزهاي بانکي و مبارزه با پولشويي بانک مرکزي در ارتباط به شرکت های لیزینگ گفت: صنعت لیزینگ از رونق و توسعه لازم برخوردار نیست و با مجموعه اقدامات اتصادی لازم در دولت به دنبال سروسامان دادن به این بخش است.

وی در ادامه افرود: علاوه بر این شرایط لیزینگ ها، با توجه به ارسال درخواست به بانک مرکزی برای دریافت مجوز در حال بررسی است.

عبدالمهدی ارجمند نژاد مدير کل مقررات، مجوزهاي بانکي و مبارزه با پولشويي بانک مرکزي در پایان در خصوص انطباق صرافی ها با مقررت جدید  اظهار داشت: از حدود 400 و خورده ای صرافی 50، 60 واحد خود را با مقررات تطبیق داده اند و مابقی هم در حال تکمیل مدارک و شرایط لازم هستند.

ما خوشبین هستیم ظرف یکسال آینده با توجه به درخواست های جدید، این مجوزها تکمیل و مابقی تمدید شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: