May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۱۰۱۳
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
0
پول‌نیوز - کشورهای عضو صندوق بین المللی پول روز شنبه پس از مد نظر قراردادن رشد ملایم اقتصاد جهانی و چشم انداز نا متوازن آن ، نسبت به خطر تغییرات مبادلات ارزی و تنش های جغرافیای سیاسی هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، کمیته هدایت صندوق بین المللی پول در بیانیه ای خاطرنشان کرد : در حالی که اقتصاد کشورهای توسعه یافته تقویت شده است برخی از کشورهای نوظهور در حال لطمه دیدن از قیمت پایین کالاها و کاهش صادرات خود هستند.

کار گروهی که به نمایندگی از 188 کشور عضو صندوق صحبت می کند، در انتقاد از امریکا که در حال افزایش نرخهای بهره خود است، گفت : لازم است انجام چنین اقداماتی به منظور عادی سازی سیاستگذاری در یک ارتباط موثر به دیگران اطلاع داده شود تا از آثار مخرب آن بر دیگر اقتصاد ها کاسته شود.

کمیته مزبور همچنین گفت : احتمال رشد اقتصادی بالقوه پایین تر از حد پیش بینی شده به یک چالش مهم جهانی تبدیل شده است . این چالش به حدی است که رئیس کمیته مذاکرات صندوق آن را مذاکرات محوری خوانده است.

 آگوستین کارستنس وزیر دارایی مکزیک که ریاست کمیته را به عهده دارد، گفت : من با احساس خوشبینی از این نشست بیرون آمدم . این حقیقت که بسیاری از بحث ها به طور اساسی حول افزایش نرخ رشد بوده و تنها خطرات موجود را مدنظر قرار نداده ، به عقیده من علامت بسیار خوبی است .

نشست های بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که یکشنبه پایان می یابد در بحبوحه نگرانی های فزاینده از عدم موفقیت یونان، کشور به شدت مقروض در رسیدن به یک توافق با اتحادیه اروپا و وام دهندگان صندوق بین المللی پول در مورد طرح نجات مالی یونان و نحوه بازپرداخت بدهی هایش برگزار شده است .

در عین حال ، خطرات ناشی از تقویت ارزش دلار و قیمت های پایین کالا به بازارهای نوظهور لطمه زده و به طور مثال روند رشد اقتصادی شگرف چین کند شده است .

با وجود آن که برنامه کیفی بانک مرکزی اروپا ، تقویت اقتصاد بیمار این قاره را درپی داشته ، در این بیانیه تاکید شده است که سیاست های پولی سهل و آسان در هر کجا که اقتضا می کند، باید حفظ شود.

پکن که بانک توسعه خود را به یک رقیب موسسات مالی مستقر در واشنگتن تبدیل کرده اکنون تاکید دارد که یوآن واحد پولی چین باید در سبد ارزی صندوق بین المللی پول قرار گیرد تا انعکاس دهنده توان اقتصادی این کشور باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: