May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۲۲۷۲
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
0
سخنگوی قوه قضائیه گفت: اتفاق جدیدی که در سال 94 در پرونده بابک زنجانی رخ داده این است که ایشان به وزارت نفت وکالت دادند تا اموال شناسایی شده در اختیار وزارت نفت قرار بگیرد.
پول‌نیوز- حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که بین اظهارات وزیر نفت و سخنگوی قوه قضائیه درباره کافی بودن اموال زنجانی برای پرداخت بدهی‌هایش تناقض وجود ندارد؟ گفت: من قبلاً نگفتم که اموال زنجانی برای پرداخت بدهی‌هایش کافی است. بلکه گفتم به طور طبیعی خود متهم می‌گوید این اموال را دارم اما به صرف گفته او اکتفا نمی‌شود.

محسنی اژه‌ای با بیان این‌که اموال متهمان بعد از معرفی یا شناسایی مورد کارشناسی قرار می‌گیرد، گفت: تاکنون رقم اموالی که از متهم این پرونده در مرحله اول شناسایی شده 4 هزار میلیارد تومان است که البته به این امر اعتراض شده و موضوع به هیأت سه نفره ارجاع شده است.

وی گفت: این مقدار اموال که شناسایی شده تکافوی بدهی‌ها را نمی‌کند، لکن همچنان در مقام شناسایی اموال هستیم.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اتفاق جدیدی که در سال 94 در این پرونده افتاده این است که ایشان به وزارت نفت وکالت دادند تا اموال شناسایی شده در اختیار وزارت نفت قرار بگیرد. وزارت نفت هم نماینده‌ای به دادستانی معرفی کرده است. بعد از نظریه نهایی کارشناسی اموال تحویل وزارت نفت می‌شود تا نسبت به تملک آنها اقدام کنند.

وی گفت: این پرونده هنوز به دادگاه نرفته و کیفرخواست آن امضا نشده است و سه نفر در این رابطه در بازداشت هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: