May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۲۲۸۶
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳
0
سخنگوی دولت یونان گفت: با توجه به روند مذاکرات با اتحادیه اروپا و وام دهندگان خارجی، انتظار داریم بانک مرکزی اتحادیه اروپا نقدینگی لازم را در اختیار آتن قرار دهد.
پول‌نیوز - سخنگوی دولت یونان گفت: با توجه به روند مذاکرات، انتظار داریم اروپا به زودی نقدینگی لازم را در اختیار آتن قرار دهد.

قاوریل سکلاردیس، سخنگوی دولت یونان در یک نشست خبری گفت: با توجه به روند مذاکرات با اتحادیه اروپا و وام دهندگان خارجی، انتظار داریم بانک مرکزی اتحادیه اروپا نقدینگی لازم را در اختیار آتن قرار دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه مذاکرات در اتحادیه اروپا به خوبی ادامه دارد و یونان تاکنون تمام اقساط وام های داخلی و خارجی خود را پرداخت کرده است، آتن انتظار دارد تا رسیدن به نتیجه نهایی با اتحادیه اروپا و وام دهندگان خارجی، سقف پذیرش اوراق قرضه یونان را افزایش دهد.

سخنگوی دولت یونان همچنین گفت: دولت درصدد تدوین برنامه اصلاحات اقتصادی جامع و رسیدن به یک توافق نهایی و بلندمدت با اتحادیه اروپا و وام دهندگان خارجی در یک ماه آینده است.

در همین حال رسانه های گروهی یونان از تلاش های فراوانی دولت برای دریافت نقدینگی و رسیدن به یک توافق جامع و نهایی با اتحادیه اورپا و وام دهندگان خارجی خبر دادند.

«یانیس درقاساکی» معاون نخست وزیر یونان با توجه به مشکلات نقدینگی کشورش و عدم حصول توافق در آینده نزدیک، برای یافتن راه حلی دیگر و دریافت نقدینگی کافی، به همراه معاون وزیر امور خارجه، برای دیدار با رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا راهی کشور آلمان شده است.

براساس گزارش رسانه های خبری، «یانیس وروفاکیس» وزیر امور اقتصادی یونان نیز برای رایزنی با همتای فرانسوی خود به منظور حل مشکل نقدینگی کشورش امروز(سه شنبه) به فرانسه سفر می کند.

طولانی شدن مذاکرات یونان با اتحادیه اروپا و وام دهندگان خارجی سبب شده که هر روز وضع نقدنیگی آن کشور وخیم تر شود و این درحالی است که آتن باید در یک هفته آینده مبلغ 750 میلیون یورو از اقساط وام خود به صندوق بین المللی پول، در 15 روز آینده یک میلیارد و 200 میلیون یورو به بانک مرکزی اتحادیه اروپا و 500 میلیون یورو نیز بابت حقوق بازنشستگان پرداخت کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: