کد خبر: ۱۴۲۲۸۷
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹
0
پول‌نیوز - یک نماینده مجلس عراق گفت: اقلیم کردستان عراق نزدیک به 46 میلیون بشکه نفت را بدون اطلاع دولت مرکزی به خارج صادر کرده است.

به گزارش شبکه خبری المعلومه، «حنان الفتلاوی» روز دوشنبه با اعلام این مطلب از دولت عراق خواست با اتخاذ تدابیری در این زمینه از بیت المال محافظت کند.

وی گفت: ماه فوریه گذشته (بهمن و اسفند) در نامه ای از وزیر نفت درباره میزان صدور نفت توسط اقلیم کردستان و صحت گزارش های مربوط به تحویل نفت به رژیم صهیونیستی سئوال کردم.

نماینده مجلس عراق افزود: در پاسخی که با امضای وزیر نفت دریافت کردم، صادرات نفت از سوی اقلیم کردستان تائید و اعلام شد که در برخی ماه ها حدود هفت میلیون بشکه نفت بدون اطلاع و موافقت دولت مرکزی به خارج صادر شده است.

مقام های مسئول در بغداد همواره با انتقاد از برخی تصمیمات اقلیم کردستان در زمینه روابط خارجی، خواستار هماهنگی با دولت مرکزی هستند.

این در حالی است که آمریکایی ها هفته گذشته طرحی مبنی بر «کمک های مالی و تسلیحاتی به سنی ها و کردها به عنوان دو کشور» را برای رای گیری به کنگره بردند که این اقدام نیز با واکنش شدید در عراق رو به رو شد.

نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به این طرح آمریکایی ها که آن را مقدمه تجزیه و تقسیم عراق دانسته اند، تصمیم دارند طرحی را در محکومیت این اقدام به تصویب برسانند تا هرگونه کمک خارجی تنها از مجاری دولت عراق انحام شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: اقلیم کردستان ، عراق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: