May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
درخواست رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از قانونگذاران:
کد خبر: ۱۴۳۰۸۴
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
0
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا یکی از خواسته‌های موثر برای حوزه مواد مخدر را تشدید مجازات‌ها دانست و گفت: متاسفانه شاهد کاهش این مجازات‌ها هستیم و من از قانونگذاران درخواست می‌کنم که امنیت ملی، امنیت جامعه و امنیت شهروندان را به خطر نیاندازند.
کشف گوسفندهای حامل مواد مخدرپول‌نیوز- سردار علی مؤیدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در حاشیه نشست تخصصی رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی شناسایی روش‌های انتقال مواد مخدر در زندان‌ها که به صورت بلعیدن وارد می‌شود، اظهارداشت: افراد متخلف مترصد کمترین فرصت هستند تا به خواسته‌ای که دارند برسند و یکی از شیوه‌ها همین است و خوشبختانه در خیلی از ورودی‌ها به داخل کشور و همچنین فرودگاه‌ها چنین دستگاهی وجود دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، تصریح کرد: من رئیس سازمان زندان‌ها نیستم ولی در سازمان زندان‌ها چنین دستگاهی برای کشف جرم وجود دارد؛ البته این سوال را باید از سازمان زندان‌ها بپرسید.

وی با بیان این مطلب که تجهیزات نسبی خوبی در این زمینه وجود دارد، ادامه داد: به دلیل تحریم‌ها نیاز به مساعدت بیشتری در این زمینه است.

این مقام ارشد انتظامی در مورد این احساس که مواد مخدر به صورت علنی از مرزها وارد می‌شود، گفت: خوشبختانه اقدامات موثری که در جهت انسداد مرزها صورت گرفته باعث شده ما کاهش ورود مواد مخدر را شاهد باشیم؛ اما به دلیل تقاضایی که این مواد در دنیا دارند، مجرمین تلاش می‌کنند به شیوه‌های متعددی مواد را انتقال دهند که تا به امروز صدها شیوه در جهت ورود مواد به داخل کشور شناسایی شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: هر روز یک شیوه پوشش مسیر جدید دیگر می‌یابند، اخیراً در مرزهای شرقی گوسفندهای رها شده‌ای را دیدیم که حامل مواد مخدر بودند پس ببینید از چه روش‌های متعدد برای ورود مواد استفاده می‌شود و البته پلیس روزانه تمام روش‌ها را رصد کرده و در بهبود روش‌های مبارزه با مواد مخدر از آنها بهره می‌گیرد.

سردار مؤیدی به مسدودیت مرزها پرداخت و گفت: اگر مرزها به طور کامل مسدود شود به دلیل تعامل و ترددهای مرزی مجاز و غیر مجاز باز هم آسیب‌پذیری ما در مواد مخدر به قوت خود باقی است، البته کشف 490 تن مواد مخدر از توفیقات پلیس در این زمینه است لذا باید مسیرهای ورود را ناامن کنیم.

این مقام ارشد انتظامی در مورد تشدید مجازات اظهار داشت: یکی از خواسته‌های پلیس برای مبارزه موثر در امر مواد مخدر تشدید مجازات‌هاست؛ متأسفانه در آینده شاهد کاهش این تشدیدها هستیم، اگر این مورد شکل بگیرد امنیت ملی، امنیت جامعه و امنیت شهروندان به خطر می‌افتد.

وی از قوه مقننه درخواست کرد که در بحث قانون جدید مبارزه با مواد مخدر نکات امنیتی و سلامت جامعه را لحاظ کند.

وی به عنوان کسی که در این حوزه دست‌اندرکار است کاهش این تشدیدها هشدار داد و از دستگاه قانونگذاری استدعا کرد که دقت و توجه بیشتری داشته باشند و به دغدغه و نگرانی‌های مردم در بحث مواد مخدر نگاه جدی داشته باشند چرا که اگر به این بحث توجه کافی نشود باید هزینه گزافی پرداخت شود و اگر قوانین تشدید نشود شرایط مواد مخدر سخت‌تر می‌شود.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: