May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۳۱۸۳
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
0
پول‌نیوز - پایگاه اینترنتی شبکه دویچه وله اعتراف کرد که تحریم های غرب علیه روسیه، بر اقتصاد آلمان تاثیر منفی گذاشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از این پایگاه اینترنتی آلمانی در گزارشی عنوان کرد که در سه ماه اول سال 2015 میلادی، رشد اقتصاد آلمان کُندتر از پیش بینی ها شده که دلیل آن تحریم ها علیه روسیه و بحران یورو بوده است.

دویچه وله نوشت که تحریم های ضد روسی غرب، تاثیر منفی بر اقتصاد آلمان گذاشته و این شرایط نامساعد به دلیل بحران در منطقه یورو تشدید شده است.

بر پایه این گزارش، به رغم پیش بینی ها تمامی شاخصه های اقتصادی نشان می دهد که رشد اقتصادی آلمان کمتر از پیش بینی ها بوده است. پیش از این اقتصاددانان رشد دو درصدی را برای اقتصاد آلمان در سال 2015 پیش بینی کرده بودند.

براساس این گزارش، تحریم های ضد روسیه توسط اتحادیه اروپا به چالشی جدی برای آلمان تبدیل شده است.

سفیر روسیه در آلمان نیز اعلام کرده است که تحریم های غرب علیه مسکو بر اقتصاد آلمان و روسیه تاثیر منفی گذاشته است.

بر اساس این گزارش، در سال 2014 صادرات آلمان به روسیه به طور چشمگیری کاهش یافت. سطح تجارت میان دو کشور نیز تا 12.9 درصد کاهش داشته است.این روند از آغاز سال 2015 نیز به چشم می خورد به طوریکه روند کاهش صادرات آلمان به روسیه در ژانویه و فوریه به سطح پایین 34 درصد رسید.

به گزارش ایرنا، غرب به بهانه مداخله روسیه در امور داخلی اوکراین، تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرده در حالی که کرملین بارها گفته است که در امور داخلی اوکراین مداخله نمی کند.

روسیه همچنین تاکید دارد که تحریم های غرب نه تنها نتیجه ای به همراه نخواهد داشت بلکه نتیجه معکوس می دهد و تاثیر منفی این تحریم ها بر اقتصاد آلمان موید این موضع گیری روسیه است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: