April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۴۴۵۵
۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
0
استرس شغلی پاسخی است که افراد هنگام مواجهه فشارهای شغلی از خود نشان می‌دهند که می‌تواند منجر به آسیب جسمانی یا روانی شده و در طولانی‌مدت موجب نتایج بسیار منفی و هزینه‌های بالایی برای افراد و سازمان‌های متبوع‌شان شود.
پول‌نیوز- امیرمحمد شهسوارانی در گفت‌وگویی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین منابع استرس و فشارهای روانی، شغل افراد است، اظهار داشت: استرس و فرسودگی شغلی عمده‌ترین مسائل شغلی است که در واکنش به وضعیت شغل و سازمان در بین کارکنان سازمان‌ها و نهادهای مختلف دیده می‌شود.

وی ادامه داد: براساس تعریف فعلی سازمان بهداشتی، استرس شغلی یا استرس مربوط به کار پاسخی است که افراد هنگام مواجهه الزامات و فشارهای شغلی از خود نشان می‌دهند که با دانش و توانایی‌های آنها تناسب ندارد و توانایی‌ها آنها را برای مقابله به چالش می‌کشد.

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: در واقع استرس شغلی هرگونه رویداد فیزیکی و روانی در محیط کار است که می‌تواند منجر به آسیب جسمانی یا روانی شده و در طولانی مدت باعث نتایج بسیار منفی و هزینه‌های بالایی برای افراد و سازمان‌های متبوع‌شان شود.

شهسوارانی گفت: پژوهش‌های بسیاری در زمینه استرس شغلی انجام شده که نشان می‌دهد این عامل رابطه تنگاتنگی با اختلالات روان‌تنی از جمله اختلالات درد مزمن مانند سردرد و کمردرد، اختلالات اضطرابی، افسردگی، اسکلتی - عضلانی و قلبی و عروقی به ویژه فشار خون بالا و سکته‌‌های قلبی و مغزی دارد.

این روان‌شناس اظهار داشت: برای درمان افسردگی ناشی از استرس شغلی تنها در ایالات متحده آمریکا 47 میلیارد دلار هزینه می‌شود و این رقم در انگلستان 630 میلیون پوند است و به طور متوسط 200 میلیون روز کاری سالانه در هر کدام از این کشورها تلف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات ناشی از استرس شغلی و غیبت از کار در این کشورها منجر به هزینه‌ای بالغ بر 10 درصد تولید ناخالص ملی در سال است.
منبع: فارس
برچسب ها: استرس شغلی ، کار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: