May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۴۵۵۲
۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
0
طی حکمی از سوی هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، دکتر مهدی جمالی به عنوان مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا منصوب شد.
مراسم معارفه مدیرعامل جدید سایپا برگزار شدپول‌نیوز- مراسم معارفه مدیر عامل جدید گروه خودروسازی سایپا با حضور دکتر سیدرضا نوروززاده، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، جمعی از مدیران این سازمان، جمعی از مدیران ارشد وزارت صنعت معدن و تجارت، معاونان و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا در سالن اجتماعات شرکت سایپا برگزار شد.

به گزارش گروه خودرو پول‌نیوز، دکترنوروززاده رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه شرکت سایپا هم اکنون با معضلات بزرگ مالی روبرو است گفت: برای رفع این مشکلات نیازمند یک مدیر متخصص در حوزه مالی بودیم، به همین دلیل از آقای جمالی درخواست کردیم تا این مسئولیت را بپذیرد.

وی به شرایط کنونی دو قطب خودروساز ایران  اشاره کرد و گفت: تصمیماتی که  مدیران در گذشته اتخاذ کرده اند، حال و آینده صنعت خودرو سازی را تحت تاثیر قرار داده است.

رییس هیات مدیره سایپا افزود: یکی از روش های اصلاح سازمان تغییر در ساختار مدیریت است که متاسفانه در گذشته با تصمیم گیری های نادرستی که از جانب مدیران انجام شد شرکت سایپا و کارکنان بسیار متضرر شدند که از آن دسته تصمیمات اشتباه می توان به جابجایی سهام، خروج منابع، بدیهی ها و وام های با  بهره های زیاد اشاره کرد.

دکتر نوروززاده خاطر نشان کرد: اگر در هر سازمان از خرد و عقل جمعی استفاده شود رشد و تعالی به همراه خواهد داشت، تصمیم امروز نیز در چند ماه گذشته مطرح شده و بررسی های لازم صورت گرفت که این اصلاح ساختار مدیریت در گروه خودرو سازی سایپا انجام شود.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: در شرایط کنونی برای رسیدن به شرایط ایده آل سایپا به همکاری همه مدیران و تلاش آنها نیاز است و با توجه به اینکه مشکلات عمده سایپا مشکل مالی است، سعی شده بهترین گزینه در جهت کمک به شرکت سایپا انتخاب شود.

مراسم معارفه مدیرعامل جدید سایپا برگزار شد

دکترنوروززاده به توانمندی های نیروی انسانی متخصص از لحاظ فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: شرکت سایپا از لحاظ ساختار نیروی انسانی بسیار کار آزموده است و امید است با این تغییرات در ساختار مدیریت مشکلات عدیده ای که بیشتر آن مباحث مالی است، حل و فصل شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: دکتر جمالی  که  امروز جهت پست مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا معرفی می شود از چهره های با تجربه در حوزه مالی است و امیدواریم با شناختی که از توانمندی های ایشان داریم، گروه خودرو سازی سایپا را به روز های اوج خود برگرداند.

رییس هیات مدیره سایپا مهندس سعید مدنی مدیر عامل سابق گروه خودرو سازی سایپا را به عنوان چهره ای خدمت گذار و پرتلاش دانست و گفت: در کل  دنیا تغیر در هر سازمان جهت تحول و پویایی انجام می شود.

وی افزود: صنعت کشور به تجارب  مدیران ارزشمندی مانند مهندس مدنی نیاز دارد و امیدواریم بتوانیم در دیگر عرصه های صنعت کشور از توان مدیریت ایشان نهایت استفاده و بهره را ببریم.

در ادامه مراسم تودیع و معارفه دکتر مهدی جمالی به عنوان مدیر عامل جدید گروه خودرو سازی سایپا به تحریم های ناجوانمردانه ای که به کشور و صنعت خودرو سازی تحمیل شده است اشاره کرد و گفت: با رفع مشکلات تحریم فرصت های زیادی برای رشد و توسعه شرکت سایپا ایجاد خواهد شد.

جمالی گفت: سایپا دچار مشکلات نقدینگی روزانه شده است و برنامه بنده، برنامه سایپا با همراهی کلیه کارکنان خواهد بود و بسیار جای تعجب دارد که با توجه به پتانسیل بالای نیروی انسانی و متخصصین شرکت سایپا، چرا این همه مشکلات وجود دارد و باید وضعیت بهتر از این باشد.

وی با اشاره به اینکه تخصص خودش بیشتر در حوزه مالی است گفت: پیش از این به عنوان رئیس سرمایه گذاری ایران خودرو مشغول به فعالیت بودم که امیدوارم در شرکت سایپا نیز بتوانم با همکاری دوستان تصمیمات مناسبی را برای ارتقا و توسعه شرکت به کار گیریم.

مدیر عامل جدید گروه خودرو سازی سایپا گفت: شرکت سایپا از پتانسیل زیادی برخوردار است و با همکاری و تلاش کلیه کارکنان، قطعاً جهش بزرگی خواهد داشت، و مشکلاتی که در کشور با تصمیمات اشتباه در سطوح مدیریتی صورت پذیرفته است، ان شاالله با درایت  دولت تدبیر و امید  مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل جدید شرکت سایپا اصلی ترین مشکل شرکت را موضوعات مالی دانست و افزود: خوشبختانه راهکارهای رفع مشکلات مالی این شرکت پیش بینی و درحال تعامل با دولت برای رفع آنها هستیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه اشتباهات مدیریتی که در این شرکت به خاطر خرید و فروش سهام در گذشته صورت گرفته بود این شرکت را همچنان با مشکلاتی در کمبود نقدینگی روبرو ساخته است.

دکتر جمالی تصریح کرد: اطمینان قاطع دارم که با شناسایی توانمندی های موجود در داخل مجموعه گروه خودروسازی سایپا قادریم هم در زمینه ارائه خدمات مناسب به مصرف کنندگان و هم جلب رضایت کارکنان، گام های خوبی برداریم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خاطر نشان کرد: نیازمند همکاری و همیاری تمامی مدیران و کارکنان گروه در جهت پیشبرد اهداف کلان مجموعه هستم و امیدوارم در سایه این همکاری، موفقیت بزرگی برای گروه سایپا رقم بخورد.

مدیرعامل جدید گروه خودرو سازی سایپا در پایان گفت: بنده برنامه شخصی خود را ارائه نمی دهم،  بلکه برنامه مدیران سایپا را ارائه می دهم  و به زودی این برنامه ها را جمع بندی و اعلام می کنم.

در ادامه مراسم مهندس سعید مدنی مدیر عامل سابق گروه خودرو سازی سایپا  گفت: شش ماه پیش استعفای خود را به وزیر صنعت، معدن و تجارت تقدیم کردم و در ماه‌های گذشته چندین بار از ایشان خواستم با این استعفا موافقت کند.

وی در ادامه به خرید سهام سایپا در سال 89 اشاره کرد و گفت: پروژه هایی که اقتصادی نبودند طی سال های 89 تا 91  شرکت سایپا را دچار مشکل کردند و همچنین اگر دولت 1500 میلیارد تومان به  شرکت سایپا در ابتدا مشکلات پیش آمده کمک کرده بود، در حال حاضر با  4500 میلیارد تومان بدهی مواجه نبودیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید شرکت از جنبه مالی و جبران نقدینگی نیز دارای برنامه های منسجمی شود، افزود: در طول 4 سال مسئولیت خود در شرکت سایپا تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات آن انجام داده‌ام و امروز از این بابت بسیار خوشحالم که تا حدودی مشکلات کشور مرتفع شده است.

مدنی گفت: شرکت سایپا در گذشته به دلیل زیانها و فروش محصولات خود با قیمت‌های نامناسب با زیان‌هایی روبرو بود اما خوشبختانه توانستیم تا حدودی مشکلات نقدینگی خود را برطرف و در حال حاضر تسهیلات مالی بیشتری را برای جبران نیازمندی‌های خود دریافت کنیم.

مدیر عامل سابق گروه خودرو سازی سایپا در پایان خاطرنشان کرد: دکتر جمالی مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا اگر بتواند مشکلات نقدی و بانک ها را حل کند موفق خواهد بود و با توجه به اینکه ایشان فردی جوان و پرانرژی است،  حتما می تواند شرکت سایپا را در مسیرش هدایت کند.

در پایان مراسم با اهدا لوح تقدیر از زحمات مهندس مدنی تقدیر شد و همچنین حکم دکتر مهدی جمالی به عنوان مدیر عامل جدید گروه خودرو سازی سایپا از طرف مهندس نوروززاده رئیس هیات مدیره گروه خودرو سازی سایپا  به ایشان اهدا شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: