کد خبر: ۱۴۴۹۹۳
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
0
نایب رییس انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان سنگ آهن از دپوی سنگ‌آهن برخی معادن به دلیل پایین بودن قیمت جهانی این محصول خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر در بازار سنگ‌آهن ثبات نسبی ایجاد شده است.
دپوی سنگ‌آهن برخی معادن به دلیل پایین بودن قیمتپول‌نیوز- پروا سلطانی در گفت‌وگویی درباره دپوی سنگ‌آهن اظهار کرد: برخی از معادن که قصد تعطیلی نداشتند کالای خود را در انبار دپو کردند تا بتوانند در زمان ثبات قیمت‌، محصولات‌شان را بفروشند و از این طریق نیز متحمل ضرر و زیان زیادی نشوند.

وی با اشاره به کاهش جهانی قیمت سنگ‌آهن گفت: تولید‌کنندگان بزرگ سنگ‌آهن تلاش می‌کنند با ایجاد بالانس در عرضه و تقاضا، مشکلات فعلی را برطرف کنند.

سلطانی افزود: این فشار از سوی کشور استرالیا و برخی دیگر از رقبا ایجاد شده است اما اینکه این تلاش‌ها در مسیر اصلاح قیمت‌ها قرار بگیرد، جای سوال است؛ چراکه ممکن است علی‌رغم تلاش‌های فعلی، مجدد با چالش عرضه و تقاضا روبرو شویم.

نایب رییس انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان سنگ آهن با بیان اینکه در حال حاضر در قیمت سنگ‌آهن پایداری و ثبات نسبی ایجاد شده است، گفت: این پایداری به معنای افزایش قیمت سنگ‌آهن نیست اما موجب کاهش نوسان در قیمت این محصول شده است.

وی یکی از مزایای مهم این امر را دلگرمی تولیدکنندگان عنوان و اظهار کرد: برخی از معادن سنگ‌آهن که در شرایط رکود و تعطیلی قرار داشتند به دلیل ایجاد پایداری و ثبات، شروع به کار کرده‌اند و فعالیت مجدد آن‌ها مورد آنالیز قرار گرفته است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: