May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۵۱۹۲
۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
0
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در روزهای اخیر ۸ خط کشتیرانی بین المللی در سواحل ایران پهلو گرفتند، گفت: کشتیرانی های داخلی باید با صنعت بین المللی دریایی رقابت کند.
پول‌نیوز- عباس آخوندی‌ با بیان اینکه ایران از جهت استراتژیک از یک موقعیت استثنایی نسبت به کشورهای محصور در خشکی برخوردار است، اظهار داشت: ایران از شمال و جنوب به دریا دسترسی دارد که یک موقعیت استثنایی برای کشور‌ محسوب می‌شود، به همین دلیل باید از این ظرفیت حداکثر بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه در خلیج فارس شاهد توسعه نسبتاً قابل قبولی هستیم، اما در دریای عمان و سواحل مکران متاسفانه پیشرفت قابل توجهی حاصل نشده است، بیان کرد: در سال‌های اخیر با توجه به تحریم‌هایی که علیه ایران صورت گرفت، رفت ‌و آمد بخش عمده‌ای از خطوط کشتیرانی جهانی از ایران قطع شد اما خوشبختانه در روزهای اخیر اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و حدود ۸ خط کشتیرانی بین المللی‌ در بنادر و سواحل جنوب ایران پهلوگیری کردند که این اتفاق موجب کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل کالا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی به برنامه‌های توسعه ای در حوزه بنادر اشاره کرد و گفت: در بنادر چابهار، امام(ره)، شهید رجایی و سایر بنادر جنوبی و شمالی کشور برنامه‌های توسعه‌ای در دستور کار است. وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره افزایش قیمت سوخت شناورها گفت: باید بیاموزیم که در صنعت بین‌المللی باید با قیمت‌های بین المللی رقابت کنیم، بنابراین نباید از این موضوع نگران بود، شرکتی که بخواهد در سطح جهان فعالیت کند باید بتواند با دنیا رقابت کند.
منبع: مهر
برچسب ها: خط کشتیرانی ، بنادر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: