April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۵۹۳۸
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
0
محتشم با اشاره به اینکه ما پیشنهاد افزایش مسکن مهر را اعلام کرده‌ایم، گفت: هزینه‌های بلندمرتبه سازی در مسکن مهر بسیار بیشتر از هزینه‌های ساختمان‌های 4 یا پنج طبقه در این حوزه است بنابراین با ید با مدیریت صحیح تسهیلات افزایش یابد.
پول‌نیوز- حسن محتشم رئیس انجمن صنف کارفرمایان انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه مسکن یکی از برنامه‌های مهم کشور به شمار می‌رود، گفت: تهیه مسکن طبق اصل 31 قانون اساسی جزو اولویت‌های برنامه دولت به شمار می‌رود و این کالا در اقتصاد کلان کشور سهم قابل توجهی دارد .

وی افزود: علاوه بر آن و با توجه به موقعیت ویژه مسکن به عنوان بخش مولد زمینه‌ساز فعال شدن سایر صنایع در کشور می‌شود.

محتشم اظهار داشت: این صنعت به دلیل رقابت‌پذیری باعث می‌شود که سایر صنایع نیز در حوزه ساختمان‌سازی فعال شوند.

وی یادآور شد: طی دو سال اخیر بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و این رکود نیز همچنان ادامه دارد و بازار مسکن با انباشت کالا مواجه شده است این موضوع باعث گردیده اشتغال نیز زیر سوال برود و بسیاری از نیروهای شاغل در این حوزه با بیکاری مواجه شده‌اند.

رئیس انجمن صنف کارفرمایان انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه دولت نهم و دهم در جهت تأمین مسکن، مسکن مهر را مطرح کردند، گفت: این موضوع همچنان بعد از گذشت 6 سال ادامه دارد و دولت یازدهم نیز بخشی از تعهدات دو دولت قبلی را انجام می‌دهد با وجود اینکه به مسکن مهر هیچ اعتقادی ندارد.

وی یاداور شد: دولت یازدهم تعهد کرده است که تا پایان سال 95 پروژه مسکن مهر را به اتمام‌ برساند.

وی با اشاره به اینکه دولت جدید برنامه‌های مختلفی را برای تقویت بازار مسکن اعلام کرده است، گفت: این برنامه‌ها عبارت است از مسکن اجتماعی، مسکن حمایتی و مسکن مشارکتی و همچنین حضور در بافت‌های فرسوده کشور از جمله برنامه‌های دولت یازدهم به شمار می‌رود.

محتشم با اشاره به اینکه دولت از طریق تسهیلات بانک‌ها سعی در تقویت بازار مسکن دارد افزود: بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات خرید مسکن نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر به خاطر قراردادهایی که به صورت یکنواخت در سراسر کشور منعقد کرده‌اند باعث ایجاد مشکل شده است گفت: برخی از پروژه‌های مسکن مهر به صورت بلندمرتبه ‌سازی است که همین موضوع باعث می‌شود که قیمت‌ها نسبت به سایر پروژه‌های 4 یا پنج طبقه بیشتر شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نرخ بلندمرتبه‌سازی و صنعتی‌سازی نسبت به سایر پروژه‌ها بیشتر شده است بنابراین ما به دولت پیشنهاد افزایش نرخ تسهیلات را داده‌ایم.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری اولیه و نیز قیمت تمام شده پروژه‌های بلندمرتبه سازی با ساختمان‌های چهار یا پنج طبقه بسیار متفاوت است، از سوی دیگر قراردادهای مسکن مهر به صورت مقطوع است و متری یک میلیون و 300 هزار تومان است .

محتشم اظهار داشت: ارقام‌ها و قراردادهایی که در مسکن مهر بوده است به صورت علی‌الحساب بوده و به دلیل نداشتن قطعیت باعث افزایش قیمت شده است.

رئیس انجمن صنف کارفرمایان انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز نیز باعث افزایش قیمت مصالح ساختمانی شده است و از سوی دیگر با افزایش نرخ تورم نیز شرایط برای افزایش قیمت مسکن مهر فراهم شده است.

محتشم در ادامه تأکید کرد: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که برای پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی افزایش تسهیلات را فراهم کنیم و بستری صورت گیرد که با مدیریت صحیح بخشی از هزینه‌های بلندمرتبه‌سازی تأمین شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با وجود سه دستورالعمل برای افزایش قیمت مسکن مهر باز ما پیشنهاد افزایش قیمت مسکن مهر را ارئه کرده‌ایم زیرا هزینه‌های بلندمرتبه‌سازی و نیز صنعتی‌سازی بسیار بیشتر است.

وی یادآور شد: هزینه ساخت هر متر مسکن مهر با 420 هزار تومان نمی‌صرفد و بسیاری از انبوه‌سازان با افزایش قیمت مصالح ساختمانی قادر به اتمام پروژه‌ها نیستند. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر در پردیس در حال ساخت است 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است این در حالی است که در گذشته اعلام کرده بودند که 38 درصد پیشرفت داشته است.

وی توضیح داد: متأسفانه به دلیل آن که بسیاری از پروژه‌‌های ما به صورت صنعتی‌سازی است پیشرفت آنها به چشم نمی‌آید اما باید بگوییم که در صنعتی‌سازی کاملا وضعیت پیشرفت واحدها متفاوت است.

وی در ادامه توضیح داد: متأسفانه به دلیل آنکه بسترسازی مسکن مهر و نیز اراضی آن پیش ‌بینی نشده بود باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای متقاضیان شد.

محتشم یادآور شد: از سوی دیگر به دلیل آنکه بسیاری از متقاضیان مسکن مهر اقشار کم در آمد هستند تجمیع این اقشار باعث ایجاد شرایط فرهنگی بسیار بد می‌شود.

رئیس انجمن صنف کارفرمایان انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران در ادامه به موثر بودن تسهیلات 80 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: مسئله تسهیلات در بخش تقاضا بسیار موثر است و از سوی دیگر ساخت و سازها و تولید مسکن نیز نقش موثری برای تحریک تقاضا دارد باعث می‌شود که تولید در این بازار رونق گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: