کد خبر: ۱۴۶۱۱۸
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
0
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفت لیبی گفت: در صورتی که معارضین و قبایل از محاصره میادین نفتی دست بردارند، این کشور ظرف چند روز می تواند تولید نفت خام خود را دو برابر کند.
پول‌نیوز - رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفت لیبی در نهمین کنگره شرکت های ملی نفتی جهان در لندن گفت: در صورتی که معارضین و قبایل از محاصره میادین نفتی دست بردارند، این کشور ظرف چند روز می تواند تولید نفت خام خود را دو برابر کند.

مصطفی صنع الله گفت: پس از انقلاب لیبی در سال 2011 میلادی، ما بلافاصله تولیدمان را از سر گرفتیم و در سال 2012 میلادی به سقف 1.6 میلیون بشکه نفت خام در روز رساندیم.

وی ادامه داد: اما به دلیل محاصره میادین نفتی توسط برخی قبایل، معارضین و برخی جوانانی که به دنبال کار می گردند، سقف تولید لیبی به تدریج کاهش یافت و هم اینک به 432 هزار بشکه نفت خام در روز رسیده است.

مصطفی صنع الله اضافه کرد: لیبی در حال حاضر حدود 350 هزار بشکه در روز نفت صادر می کند.

وی افزود شرکت ملی نفت لیبی قصد دارد تا چند هفته آینده با ازسرگیری تولید در میادین اصلی، تولید نفت خود را 200 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

صنع الله با بیان اینکه مقامات لیبیایی در تلاش هستند تا معارضین و قبایل را متقاعد سازند تا دست از محاصره میادین نفتی بردارند، امیدوارانه گفت اگر محدودیت ها بر طرف شود لیبی می تواند ظرف چند روز در شرایط اضطراری تولیدش را دو برابر کند.

وی گفت: البته شرایط سیاسی لیبی همچنان شکننده است اما می توانیم در شرایط اضطراری (فورس ماژور) دست کم 350 هزار بشکه نفت خام در روز بیشتر تولید کنیم.

صنع الله همچنین درحاشیه این کنگره در پاسخ به خبرنگار ایرنا درخصوص آثار افزایش صادرات نفت خام ایران در صورت لغو تحریم ها، بر بازار نفت گفت: من فکر می کنم هنوز تقاضا برای نفت زیاد است.

وی در این خصوص به افزایش اخیر قیمت سبد نفت اوپک اشاره کرد و گفت: در حالی که تا چندی پیش قیمت سبد نفت اوپک 57دلار بود اما در ماه می این رقم به 62دلار رسیده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفت لیبی تصریح کرد: ایران می تواند به خوبی جای خود را در بازار جهانی نفت پیدا کند.

نهمین کنگره شرکت های نفتی دولتی جهان که از سال 2007 میلادی پایه گذاری شده است، روز سه شنبه رسما گشایش یافت .

مباحث این کنفرانس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه اختصاص به مسایل مرتبط با شرکت های نفتی ملی در سطح جهان و تغییر در بازار جهانی نفت دارد.

نشست مقدماتی این کنگره که اختصاص به ایران داشت روز دوشنبه گذشته با حضور کارشناسان و متخصصین نفتی علاقه مند به بازار ایران و نمایندگانی از شرکت های بزرگ تجاری همچون زیمنس و اشلامبرجر برگزار شد.

شرکت کنندگان در نشست مقدماتی نهمین کنگره شرکت های ملی نفتی با ابراز امیدواری نسبت به لغو تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، رشد اقتصادی کشورمان را به رغم این تحریم ها تحسین برانگیز توصیف کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: