کد خبر: ۱۴۶۲۲۴
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
0
پول‌نیوز - کارکنان شرکت دولتی نفت و گاز مالزی موسوم به پتروناس با بی ثباتی در قیمت جهانی نفت و کاهش درآمدها و پس از اخراج شش هزار کارمند خطوط هوایی مالزی در هراس از دست دادن موقعیت شغلی خود هستند.

پس از این شرایط، دولت مالزی به 50 هزار کارمند پتروناس اطمینان خاطر داد شرایط کارمندان خطوط هوایی این کشور شامل آن ها نمی شود و این افراد بکار خود ادامه می دهند.

رزالی ابراهیم معاون نخست وزیر مالزی در دفتر نخست وزیری این کشور، گفت به منظور حفظ عملکرد مالی شرکت نفت و گاز مالزی، چندین اقدام از جمله کاهش هزینه های عملیاتی از 15 تا 30 درصد انجام شده است.

وی گفت: ما می توانیم به 50 هزار کارمند پتروناس در نقاط مختلف دنیا اطمینان خاطر دهیم که از کار بیکار نخواهند شد. اما در زمان فعلی باید برخی هزینه ها از جمله هزینه سفرها و جلسات خارجی کاهش یابد.

از سوی دیگر منابع مطلع اعلام کردند شرکت پتروناس مالزی سودآورترین شرکت نفتی آسیا، پس از کاهش قیمت جهانی نفت و چالش های پیش روی این شرکت حقوق کارکنان خود را 20 درصد کاهش می دهد. این شرکت تاکنون کاهش حقوق کارکنان را تایید نکرده است.

معاون نخست وزیر مالزی در دفتر نخست وزیری همچنین کاهش هزینه ها را به دلیل افزایش عملیات این شرکت نفت و گاز عنوان کرد و گفت در صورتی که پتروناس با کاهش نیروی انسانی مواجه شود، عملکرد شرکت نیز منفی می شود.

به گفته وی، پتروناس در سطح ملی روزانه حدود 500 تا 700 هزار بشکه نفت خام تولید دارد.

رزالی ابراهیم گفت که کاهش هزینه ها با بهبود سرمایه گذاری به میزان 15 درصد و ارزیابی مجدد سرمایه گذاری با ترجیح طرح های رقابتی از دیگر مواردی است که شرکت پتروناس برای ادامه فعالیت خود بدنبال آن است.

شرکت نفت مالزی برای کمک به بودجه دولت نیز در سال جاری میلادی با مشکل مواجه است. سهم پتروناس از درآمدهای دولتی مالزی در سال گذشته میلادی 27 میلیارد رینگیت (هفت میلیارد و 700 میلیون دلار) بود.

دولت مالزی در بودجه سال 2015 خود بهای هر بشکه نفت را 110 دلار پیش بینی کرده بود، اما کاهش بهای جهانی نفت کمک های شرکت ملی نفت و گاز مالزی به دولت را تحت تاثیر زیادی قرار داده است.

پتروناس که در سال 1974 تاسیس شد، سال 2013 توانست در فهرست فورچون جهانی 500 در رتبه 75 بزرگترین شرکت های جهان قرار گیرد.

شرکت پتروناس از معدود کمپانی های نفت و گاز جهان است که با توجه به سال های اندک فعالیت در صنایع نفت و گاز، هم اکنون دارای فعالیت و تیم های عملیاتی در هر دو بخش صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت است.

این شرکت در حوزه هایی از قبیل پالایش نفت و گاز، احداث خطوط لوله انتقال، انتقال ال.ان.جی، مدیریت جایگاه های سوخت و بازاریابی محصولات پتروشیمی تا عملیات اکتشاف، استخراج، حفاری، تولید و ذخیره سازی نفت خام، گاز طبیعی و فرآورده های نفتی فعالیت می کند.


برچسب ها: پتروناس مالزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: