کد خبر: ۱۴۷۱۷۶
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
0
پول‌نیوز - رییس بانک توسعه آفریقا در نظر دارد تا با سفر به چین با مسوولان این کشور در خصوص راهکارهای سرمایه گذاری بانک توسعه زیرساخت آسیا در آفریقا بحث و گفت و گو کند.

«دونالد کابروکا» رییس بانک توسعه آفریقا در اظهار نظری، از تصمیمش برای سفر به چین به منظور بحث و گفت و گو در خصوص راهکارهای سرمایه گذاری بانک تازه تاسیس توسعه زیرساخت آسیا در کشورهای آفریقایی خبر داد.

وی که به کنیا سفر کرده است، گفت: «ما در حال رایزنی با کشورهای آسیایی هستیم تا از مزایای تاسیس بانک توسعه زیرساخت آسیا جهت سرمایه گذاری در کشورهای آفریقایی بهرمند شویم».

او با استقبال از ایده تاسیس بانک توسعه زیرساخت آسیا تاکید کرد: ایجاد این بانک یکی از منابع تامین سرمایه است. پول کشورهای آسیایی در طرح های سودآور سرمایه گذاری خواهد شد. ما در حال ایجاد سازو کارهایی هستیم که چنین طرح هایی به نفع توسعه آفریقا باشد.

«کابروکا» تصریح کرد بانک توسعه آفریقا در مدت 10 سال گذشته حدود 28 میلیارد دلار در جهت توسعه زیرساخت ها در کشورهای آفریقایی سرمایه گذاری کرده است. این در حالی است که آفریقا به منظور ساخت جاده ها، خطوط آهن، نیروگاه های برق و بندرگاه ها به 95 میلیارد دلار سرمایه گذاری سالانه نیاز دارد.

وی همچنین تاکید کرد که کشورهای آفریقایی منابع لازم جهت توسعه این زیرساخت ها را در اختیار ندارند.

کابروکا افزود: ما در تلاش هستیم تا ببینیم کشورهای آسیایی تا چه میزان حاضر هستند در طرح های زیرساختی آفریقا سرمایه گذاری کنند. به همین منظور من به چین سفر خواهم کرد.

خبرگزاری «شین هوا» در گزارشی نوشت: آفریقا شاهد افزایش سرمایه گذاری چین و برخی کشورهای آسیایی در حوزه های زیرساختی قاره سیاه مانند نیروگاه های تولید برق، صنعت توریسم و بخش های مخابراتی است.

چین در سال های 2010 تا 2012 میلادی، 86 طرح زیرساختی را در آفریقا با موفقیت به پایان رسانده است.

اغلب شرکت های چینی سرمایه و فناوری را با هزینه پایین به کشورهای آفریقایی منتقل می کنند.

وزیران و مقامات اقتصادی بیش از 57 کشور دنیا امروز - دوشنبه - در پکن، پایتخت چین گرد هم آمدند تا اساسنامه بانک توسعه زیر ساخت آسیا را امضا کنند.

بانک توسعه زیرساخت آسیا که مقر اصلی آن در شهر پکن، پایتخت چین خواهد بود، رسما تا پایان سال 2015 میلادی، آغاز به کار می کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: