April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۷۷۵۵
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
0
ارزش برابری درهم این کشور در نیمه اول 2015 نسبت به یورو حدود هشت درصد، در برابر پوند انگلیس یک درصد و در برابر دلار کانادا و ین ژاپن نیز به ترتیب شش درصد و دو درصد افزایش یافته است.
پول‌نیوز- به گفته منابع بازار ارز امارات، ارزش برابری درهم این کشور در نیمه اول سال جاری میلادی نسبت به یورو حدود هشت درصد افزایش یافته و اکنون به یک یورو در مقابل چهار درهم و 17 فلس رسیده است .

این در حالی است که در اوایل سال جاری میلادی نرخ برابری یک یورو در این بازار حدود چهار درهم و 52 فلس بود.

به گفته این منابع، همچنین در این مدت نرخ برابری درهم در برابر پوند انگلیس یک درصد افزایش یافته و به پنج درهم و 57 فلس در مقابل یک پوند رسیده است.

منابع یاد شده افزودند: ارزش برابری درهم در این مدت در برابر دلار کانادا و ین ژاپن نیز به ترتیب شش درصد و دو درصد افزایش یافته است.

در صرافی های امارات هم اکنون نرخ یک دلار کانادا سه درهم و دو فلس است و یک ین ژاپن، 31 فلس معامله می شود.

اما این منابع اذعان داشتند که در شش ماه اخیر نرخ برابری درهم امارات در مقابل فرانک سوییس حدود سه درصد کاهش یافته و یک فرانک اکنون سه درهم و 90 فلس ارزشگذاری می شود، در حالیکه این رقم در اواخر سال گذشته میلادی سه درهم و 77 فلس بود.

منابع یاد شده پیش بینی می کنند، درهم امارات که به طور مستقیم به دلار آمریکا مرتبط است، در نیمه دوم سال جاری میلادی روند فزونی خود در برابر یورو و ارزهای دیگر ادامه دهد.

این منابع روند فزونی کنونی درهم امارات را ناشی از افزایش برابری دلار در مقابل یورو و دیگر ارزها در پی فرآیند مثبت اقتصاد آمریکا از یک سو و ادامه بحران مالی کنونی اروپا از سوی دیگر، ارزیابی می کنند.

در امارات بازار آزاد ارز وجود ندارد و تمامی عملیات صرف ارزهای خارجی توسط بانک ها و صرافی ها رسمی و تحت نظارت مستقیم بانک مرکزی امارات انجام می شود.

برچسب ها: درهم امارات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: