April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۳۰۴
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
0
خبرگزاری روسیا سگودنیا: روسیه و چین برای کاهش نفوذ آمریکا در سطح جهانی تلاش می کنند و این مساله موجب نگرانی شدید واشنگتن شده است.
تلاش روسیه و چین برای کاهش نفوذ آمریکا در سطح جهانیپول‌نیوز- روسیا سگودنیا روز شنبه در مقاله خود به نقل از گزارش موسسه تحلیلی آمریکایی استراتفور آمریکا نوشت: اجلاس سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان، نقطه عطفی در توسعه روابط روسیه و چین بود.

رسانه روسی نوشت: تحلیل گران موسسه استراتفور بر این عقیده اند که چین به اجلاس سازمان همکاری شانگهای نگاه اقتصادی داشت، در حالی که روسیه بر اهمیت سیاسی این اجلاس تاکید داشت و کشورهای عضو را به سوی توسعه همکاری های امنیتی سوق داد.

به نوشته خبرگزاری روسی، پیوستن کشورهای هند و پاکستان به سازمان شانگهای، پایه های مشارکت اقتصادی را به وجود می آورد که می تواند با اتحادیه اروپا و آمریکا رقابت کند و در همین حال ابزار فشار آمریکا همچون تحریم ها با تجارت نفت با دلار را تضعیف کند.

روسیا سگودنیا در ادامه مقاله خود به نقل از گزارش موسسه استراتفور نوشت: کشورهای گروه بریکس هم به نوبه خود 20 درصد تولید ناخالص ملی جهانی را به خود اختصاص داده اند و می توانند به عنوان رقیبی برای نظام اقتصادی به رهبری آمریکا در سطح بین المللی نقش آفرینی کنند.

موسسه آمریکایی در گزارش خود خاطرنشان کرد: دو اجلاسی که در اوفا برگزار شد به مسکو و پکن امکان می دهند منافع منطقه ای خود را پیش برده و با سلطه گری اقتصادی، سیاسی و نظامی آمریکا در عرصه بین المللی مقابله کنند.

روسیا سگودنیا در این مقاله خود به بحران مالی در اروپا، مناقشه اوکراین و اختلاف چین و ژاپن اشاره کرده و نوشت: مسکو و پکن با توجه به این مساله ، تلاش برای کاهش نفوذ آمریکا در عرصه بین المللی را امری ضروری می دانند.

این رسانه افزود: تبدیل تدریجی سازمان های همکاری شانگهای و بریکس به سازمان های قدرتمندتر،حاکی از تحکیم و تقویت روابط روسیه و چین و مواضع آنها نسبت به آمریکا است. به رغم کم اعتمادی مسکو و پکن به یگدیگر آنها در سازمان های بریکس و شانگهای راه همکاری را یافته و اهداف مشترک آنها موجب توسعه همکاری های دو کشور در عرصه منطقه ای و بین المللی خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: