کد خبر: ۱۴۸۷۳۰
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
0
همه مجوزهایی که: (1) به موجب بیانیه اصلاح شده دوم در ارتباط با مجوز فعالیت هایی مرتبط با ایمنی صنعت هوانوردی غیرنظامی ایران صادر شده اند و (2) آنها که تاریخ انقضای شان 14 ژوییه 2015 است، اجازه داده می شود براساس شرایط شان، تا روز اجرا، دارای تاثیر باشند.
پول‌نیوز - دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا، بیانیه مربوط به اعلامیه 14 ژوییه 2015 (دیروز) برنامه جامع اقدام مشترک برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است، گروه 1+5 و ایران به یک برنامه جامع اقدام مشترک (جی.سی.پی.او.ای) دست پیدا کرده اند تا این اطمینان حاصل شود که برنامه هسته ای ایران منحصرا صلح آمیز خواهد بود.

این بیانیه که براساس پارامترهای کلیدی برنامه اقدام مشترک اعلام شده در تاریخ دوم آوریل 2015 (13 فروردین 94) بنا شده است، امکان لغو مرحله ای تحریم ها، براساس تایید شدن انجام تعهدات مهم هسته ای توسط ایران، را برای این کشور فراهم می کند.

لغو تحریم های آمریکا از طریق تعلیق و فسخ نهایی تحریم های ثانوی مرتبط با برنامه هسته ای ایران فراهم خواهد شد و به محض اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی (آی.ای.ایی.ای) تایید کند که ایران اقدامات اصلی مرتبط با برنامه هسته ای این کشور، تعریف شده در بیانیه جامع اقدام مشترک، را انجام داده است، آغاز می شود. (روز اجرا)

دولت آمریکا، راهنمای تشریحی مرتبط با بیانیه جامع اقدام مشترک را قبل از روز اجرا منتشر خواهد کرد.

گروه 1+5 و ایران همچنین در تاریخ 14 ژوییه 2015 (دیروز) تصمیم گرفتند که تا روز اجرا، لغو تحریم های فراهم شده در برنامه اقدام مشترک مورخ 24 نوامبر 2013 (جی.پی.او.ای) تمدید شود.

لغو تحریم ها براساس برنامه اقدام مشترک مورخ 24 نوامبر 2013 ، تنها لغو تحریم ایران تا اطلاع بعدی خواهد بود. دولت آمریکا بزودی راهنمای تجدید نظر شده تمدید لغو تحریم های برنامه اقدام مشترک مورخ 24 نوامبر 2014 را منتشر خواهد کرد.

همه مجوزهای خاصی که: (1) به موجب بیانیه اصلاح شده دوم دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا در ارتباط با سیاست صدور مجوز فعالیت های مرتبط با ایمنی صنعت هوانوردی غیرنظامی ایران صادر شده اند و (2) آنها که تاریخ انقضای شان 14 ژوییه 2015 یا قبل از این تاریخ است، بدینوسیله اجازه داده می شود براساس شرایط شان، تا روز اجرا، دارای تاثیر باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: