May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۷۶۱
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
0
پول‌نیوز- مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نوسازی ناوگان کشتیرانی از برنامه های جدی این مجموعه در دوران پس از تحریم است، گفت: قراردادهای کشتی هایی که معلق شده بود را مجددا احیا خواهیم کرد ضمن آنکه نوع کشتی ها با قبل تفاوت پیدا کرده و حتما باید برنامه جدیدی برای نوسازی ناوگان داشته باشیم.

محمدحسین داجمر روز چهارشنبه در گفت وگویی با بیان آنکه فعالیت های کشتیرانی در طرح های توسعه ای گسترش پیدا خواهد کرد، افزود: متاسفانه برخی نگاه ها در کشور به گونه ای است که اولویت را به شرکت هایی مانند کشتیرانی که در بحران ها همواره کمک حال کشور بوده نمی دهند و دیگران را ترجیح می دهند حتی اگر در سرمایه گذاری های داخلی اولویت را به کشتیرانی ندهند، این شرکت آسیب نمی بیند. به هر حال ناوگان تجاری کشور نیاز به برنامه های قابل توجهی برای سرمایه گذاری در بنادر کشورهای خارجی، بنادر خشک و بانکرینگ دارد.

وی با بیان آنکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سنگر حمل و نقل دریایی کشور را مدیریت می کند و باید به گونه ای این مجموعه را تقویت کنیم که نظام و کشور و ملت ما از سنگر حمل و نقل دریایی آسیب نبینند، اظهار داشت: با وجود اینکه کشتیرانی در صدر لیست تحریم ها بود اما خوشبختانه آنها با همه فشار ها موفق نشدند کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را زمینگیر کنند و طی این سالها نه تنها کشتیرانی کوچکتر نشد بلکه بزرگتر و قوی تر هم شده است.

داجمر سپس از دوره جدید فعالیت کشتیرانی جمهوری اسلامی در شرایط پساتحریم خبر داد و گفت: این مجموعه به طور قطع با لغو تحریم ها دوره جدیدی از فعالیتش آغاز می شود.

به گفته وی، همان طور که متن توافق نشان می دهد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت های کشتیرانی متعدد دیگری جزو موارد خروج از تحریم ها قرار گرفته اند و به طور قطع کشتیرانی می تواند به دوران عادی فعالیت خود بازگردد.

داجمر سپس تصریح کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی پیش از تحریم ها سهم مناسبی از بازارهای بین الملل داشت و دارای خط کانتینری مناسبی بین خاور دور و اروپا بود و سهم قابل توجهی از خط کانتینری در کشورهای جنوب مدیترانه را داشتیم که همه به دلیل تحریم ها از بین رفته است.

وی با بیان اینکه در این سال ها نوع تجارت کشور تغییر کرده است، ادامه داد: زمانی آلمان در صدر لیست تجارت خارجی ما بود اما سال ها است که چین جای آن را گرفته که طبیعتا نوع تجارت ما با رفع تحریم ها تغییر خواهد کرد و پروژه های عمرانی به خصوص نفت و گاز و پتروشیمی و پالایشگاهی و ایجاد کارخانجات صنعتی برای خطوط جنرال کارگو رشد خواهد کرد.

به گفته رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در این مدت فرصت خواهیم داشت تا خطوط قبلی خود به خصوص خطوط کانتینری و جنرال کارگو خود را فعال کنیم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی سپس اظهار داشت: با توجه به اینکه مسائل سوئیفت و نقل و انتقال پول که مشکلات و هزینه های بسیاری را به کشور تحمیل می کرد خوشبختانه همه در متون توافق دیده شده است امیدواریم با رفع این مسائل و اجرایی شدن کامل توافق شاهد شکوفایی اقتصاد کشور و رفع بحران ها باشیم.

وی همچنین در خصوص امکان برقراری خطوط کشتیرانی با آمریکا نیز گفت: هنوز برنامه ها را در خصوص تجارت با آمریکا نمی دانیم اگر تجارت با آمریکا هم آزاد شود قطعا ایجاد خط کشتیرانی با این کشور هم مورد نظر قرار خواهد گرفت که طبیعتا متناسب با هر کدام از این خطوط ناوگان باید با شرایط روز تقویت شود.

داجمر در زمینه آمادگی کشتیرانی برای دوران پساتحریم نیز خاطرنشان ساخت: طی سال های گذشته به دلیل مسائل تحریم و رکود، بسیاری از پروژه های حیاتی و صنعتی کشور متوقف مانده بود و عملا تجارت به سمت کالاهای مصرفی تغییر پیدا کرده بود که با برداشته شدن تحریم ها این شرایط تغییر خواهد کرد و تجارت حجم قابل توجهی خواهد داشت که متناسب با آن کشتیرانی باید آمادگی لازم برای ایفای نقش را داشته باشد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: کشتیرانی ، تحریم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: