May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۸۷۷۵
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
0
پول‌نیوز - روزنامه البیان امارات روز چهارشنبه در گزارشی به نقل از بازرگانان ایرانی مقیم دبی پیش بینی کرد حجم تبادلات تجاری ایران با امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس پس از رفع تحریم ها افزایش چشمگیری داشته باشد.

این روزنامه به نقل از حسین حقیقی معاون شورای بازرگانی ایرانیان در دبی نوشت که برخی بانک های اماراتی حساب های بانکی ایرانیان را به دلیل تحریم های بانکی مسدود کرده بودند که از این پس تعاملات بانکی بین دو کشور آسانتر و روانتر خواهد شد.

وی افزود که تاجران اماراتی نیز به دلیل تحریم ها در معاملات خود با شرکت های ایرانی مشکلات زیادی داشتند که این مشکلات به زودی برطرف می شود.

بنا بر این گزارش، ایران جهارمین شریک بزرگ بازرگانی امارات محسوب می شود.

سلطان المنصوری وزیر اقتصاد امارات اخیرا میزان تبادل تجاری با ایران را حدود 17 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت که این میزان نسبت به سال 2011 که 23 میلیارد دلار بود به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها کاهش داشته است.

این گزارش پیش بینی کرد دبی به عنوان مرکز حمل و نقل و خدمات بانکی و مالی در منطقه، بتواند در کاهش تحریم ها علیه ایران نقش خود را بیش از پیش تقویت کرده و نقش فعالی داشته باشد.

..حسین حقیقی معاون شورای بازرگانی ایرانیان در دبی همچنین پیش بینی کرد که حجم تبادل تجاری بین امارات و ایران تنها درسال اول پس از رفع تحریم ها بین 15 تا 20 درصد افزایش یابد.

به گفته وی، ایرانی ها بیش از 10 هزار شرکت در امارات به ثبت رسانده اند که بیشتر آنها در بخش های نفت و گاز و صنایع غذایی فعالیت دارند.

این روزنامه اماراتی همچنین به نقل از محمد حسن زاده یکی از لنج داران ایرانی فعال در دبی نوشت که بعد از برداشتن تحریم ها علیه ایران کار تجارت بین دو کشور افزایش یافته و آسانتر خواهد شد.

البیان همچنین خبر داد که هواپیمایی امارات در همین ماه جاری میلادی خط هوایی دوم به ایران را پس از تهران به شهر مشهد راه اندازی خواهد کرد.

برچسب ها: تجارت جهانی ، توافق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: