May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۹۵۵۸
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
0
چین اعلام کرد که به دلیل تاثیرات مثبت توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 بر بازار بین المللی انرژی، بهای بنزین و گازوییل خود را برای مصرف کنندگان داخلی کاهش داد.
پول‌نیوز - چین اعلام کرد که به دلیل تاثیرات مثبت توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 بر بازار بین المللی انرژی، بهای بنزین و گازوییل خود را برای مصرف کنندگان داخلی کاهش داد.

کمیسیون اصلاحات و توسعه دولت چین روز پنجشنبه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: ما از خریداران بزرگ نفت ایران هستیم و با توجه به توافق هسته ای صورت گرفته، وضعیت بازار در حال متحول شدن است.

این بیانیه می افزاید: زمانی که توافق حاصل شد به این معناست که تحریم های ایران هم لغو می شود. در چنین شرایطی بازار انرژی در چین و در دنیا تغییراتی را تجربه خواهد کرد.

بیانیه خاطرنشان می کند که بازار در آینده ای نه چندان دور به شکلی بسیار مناسب تغذیه می شود که ایران در این بین سهم بزرگی خواهد داشت، لذا باید نرخ خرده فروشی سوخت هم تغییر کند.

بر اساس نرخ جدید در کشور چین، از این هفته بهای هر تن بنزین و گازوییل در این کشور تا 265 یوان کاهش می یابد.

به این ترتیب هر لیتر بنزین 0.2 یوآن و هر لیتر گازوییل نیز 0.23 یوآن یوان کاهش قیمت خواهد داشت.

اگرچه این ششمین بار در سال جاری میلادی است که بهای سوخت در چین کاهش می یابد اما نخستین بار است که دولت چین صراحتا به نقش توافق هسته ای و تاثیر آن بر این کاهش اشاره می کند.

چین دیروز هم اعلام کرد که واردات نفت خود را از ایران در ماه گذشته میلادی افزایش داده است که بیشترین رقم از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بوده است.

امسال پیش بینی می شود که میزان واردات نفت چین از ایران روزانه به بیش از 600 هزار بشکه برسد.

این رقم در سال 2014 میلادی روزانه 555 هزار بشکه بود.

برچسب ها: کاهش قیمت سوخت ، چین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: