کد خبر: ۱۵۰۴۷۰
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
0
پول‌نیوز - اجلاس کارشناسان و سیاستگذاران ارشد 20 کشور صنعتی جهان موسوم به «گروه 20» که با هدف بررسی راه های مساعدت به رشد اقتصادی جهان در شهر پکن پایتخت چین جریان داشت، به کار خود پایان داد.

در این اجلاس که از روز گذشته - جمعه - فعالیت خود را آغاز کرده بود،شرکت کنندگان در باره راهکارهای کمک به رشد اقتصادی جهان، فرار از بحران های مالی و همچنین نحوه تعامل با کشورهای در حال رشد و توسعه یافته در زمینه های اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

یکی از مهمترین بحث های این اجلاس، آماده کردن زمینه برای برگزاری اجلاس سران این گروه برای سال جاری میلادی (2015) در ترکیه و برای سال 2016 میلادی در چین بود.

حاکمیت جهانی و اقتصاد شفاف دستور کار و موضوع اجلاس کارشناسان گروه 20 اعلام شده است که سیاستمداران، کارشناسان و نمایندگانی از چین و آمریکا و آلمان و چند کشور دیگر در آن حضور داشتند.

افزون بر موارد فوق مساله دستیابی به رشد پایدار و متوازن اقتصادی در جهان از موضوعات مورد بررسی شرکت کنندگان است؛ ضمن آنکه کارشناسان جمع بندی از این اجلاس را در اختیار سران گروه بیست قرار خواهند داد.

این اولین بار است که چین چنین نشستی برگزار می کند. این کشور امیدوار است که با برگزاری اجلاس سران این گروه در سال آینده میلادی جایگاه خود را در اقتصاد جهان تثبیت کرده و خود را به عنوان یک بازیگر مهم و فعال و تاثیرگذار در اقتصاد دنیا معرفی کند.

سایت خبری «چاینا ارگ» گزارش کرده است که چین با داشتن بیش از سه هزار میلیارد دلار ذخیره ارزی و با نقشه راه احیای جاده ابریشم و ایجاد بانک سرمایه گذاری زیرساختی آسیا با سرمایه 100 میلیارد دلار، یکی از مهمترین بخش های اقتصاد جهان در آینده خواهد بود.

همکاری برای رشد و ایجاد یک نظام مدیریت و مشارکت اقتصادی در دنیا از اهداف برگزاری اجلاس کارشناسان گروه بیست در شهر پکن است که بسیاری از آکادمی ها و موسسات چینی از جمله آکادمی علوم اجتماعی و موسسه مطالعات بین المللی شانگهای در برگزاری آن مشارکت داشتند.

رشد اقتصادی چین برای سال جاری میلادی در حدود 7 درصد پیش بینی شده است.

استرالیا میزبان دوره گذشته نشست سران گروه 20 بود که در شهر «بریزبین» این کشور برگزار شد.

گروه 20 در حقیقت، گروهی متشکل از 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه ، انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا است که نشست های خود را برای تصمیم گیری در مورد مهم ترین مباحث اقتصادی - سیاسی جهان به صورت دوره ای برگزار می کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: