April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۵۳۷
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
0
مدیرعامل آزادراه تهران-شمال با اشاره به اخذ عوارض آزادراه مرزن‌آباد-چالوس با تأیید مدیران اقتصادی و بهره‌برداری و نگهداری وزارت راه، شرکت آزادراه تهران-شمال و پلیس راهور، گفت: رقم مصوب عوارضی در این مسیر برای سواری 5500 تومان و برای اتوبوس 17 هزار تومان است اما فعلاً نرخ‌ها را تعدیل کرده‌ایم.
پول‌نیوز- مهران اعتمادی در گفت‌وگویی درباره اخذ عوارضی از قطعه چهار آزادراه تهران-شمال از مرزن‌آباد تا چالوس اظهار داشت: از دو هفته پیش و در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، قطعه چهارم آزادراه تهران ـ شمال تکمیل‌ و پروژه آماده بهره‌برداری شد، اما به دلیل بروز جریان سیلاب اخیر، مقداری گل و لای کوهستان و جاده‌های اطراف به سمت آزادراه منتقل شد و مسیر را مسدود کرد.

وی با بیان اینکه پاکسازی مسیر از گل و لای و سیلاب چند روزی زمان برد، ادامه داد: جاده خسارت چندانی ندید و بخش قابل توجهی از ضایعات به دلیل مسدود شدن جاده قدیم و انتقال گل و لای از طریق پلی به داخل آزادراه‌ منتقل شد که به انسداد‌ مسیر انجامید؛ این موانع و مشکلات هم برطرف‌ و پاکسازی کامل گل و لای در آزادراه عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران-شمال بیان کرد:‌ پس از آماده‌سازی آزادراه در مبادی ورودی شهر چالوس و ورودی آزادراه از سمت مرزن‌آباد و سمت چالوس اطلاع‌رسانی مبنی بر اخذ عوارضی انجام شد، ضمن آنکه نرخ‌ها هم در کنار باجه‌های اخذ عوارضی درج شد تا متقاضیان و مسافران در جریان این ارقام باشند.

اعتمادی ادامه داد: پس از آن، طی هماهنگی‌های اولیه با وزارت راه و شهرسازی، کارشناسان مختلف از محل آزادراه بازدید کردند و در نهایت در صورتجلسه‌ای اخذ عوارضی به تأیید مدیران اقتصادی و بهره‌برداری و نگهداری وزارت راه، شرکت ساخت و توسعه زیربناها، شرکت آزادراه تهران ـ شمال و پلیس راهور رسید.

مدیرعامل آزادراه تهران ـ‌ شمال اضافه کرد: با تأیید نرخ‌ها‌ اخذ عوارض آغاز شد و تلاش کردیم نرخ‌های موجود در راستای رفاه حال مردم کمتر از نرخ‌های مصوب باشد و در راستای جلوگیری از بروز مشکل برای بومیان منطقه این نرخ‌ها تعدیل شد‌.

وی بیان کرد:‌ در حال حاضر رقم عوارضی‌ عبور از آزادراه مرزن‌آباد ـ چالوس برای خودروهای سواری 3 هزار تومان، برای خودروهای مینی‌بوس و وانت 6 هزار تومان و برای اتوبوس 9 هزار تومان درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران-شمال بیان کرد: البته نرخ‌های مصوب و اصلی برای عوارضی این قطعه آزادراه تهران ـ شمال 55 هزار ریال برای سواری، 110 هزار ریال برای مینی‌بوس و وانت و 170 هزار ریال برای اتوبوس است.

اعتمادی اضافه کرد: نرخ مصوب مذکور برای اعمال‌، بستگی به تصمیم وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌ آزادراه تهران ـ شمال دارد اما با توجه به توانمندی مردم، تلاش می‌کنیم نرخ‌ها متعادل باشد و شاید هم تا مدتی با نرخ‌های فعلی ادامه دهیم.

وی ادامه داد: مدت زمان بازگشت سرمایه برای اخذ عوارضی در قطعه 4 آزادراه تهران ـ شمال 10 سال در نظر گرفته شده است، اما با این نرخ‌های فعلی فعلاً توجیه مالی ندارد؛ البته با نرخ‌های جدید، بازگشت سرمایه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران-شمال بیان کرد: اصولاً آزادراه‌ها در جاهایی احداث می‌شوند که نیازمند افزایش کیفیت عبور و مرور، افزایش میزان تردد و افزایش مشخصات فنی راه‌ها هستیم؛ در جاهایی که دولت از نظر اقتصادی توانایی احداث آزادراه‌ها را ندارد، بخش خصوصی یا بخش‌های عمومی غیردولتی نظیر بانک‌ها، مؤسسات اعتباری، سازمان‌های بازنشستگی و بیمه برای احداث آزادراه‌ها وارد می‌شوند و در حال حاضر همه آزادراه‌های کشور هم به همین منوال احداث می‌شوند.

اعتمادی اظهار داشت: پس از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بازگشت سرمایه با نرخ سود مشخص بانکی در قالب عوارضی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران-شمال با بیان اینکه دولت و بنیاد در این پروژه شریک یکدیگر هستند؛ بیان کرد: میزان مشارکت سرمایه‌گذاری دولت و بنیاد در آزادراه تهران ـ شمال 50 ـ 50 است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: