May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۰۹۹۷
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
0
پول‌نیوز- بیش از 15 درصد خانواده های ایرانی به ورزش شطرنج می پردازند.

سرپرست فدراسیون شطرنج امروز درحاشیه مجمع انتخابات رییس هیات گیلان دررشت گفت: بیش از 15 درصد از خانواده های ایرانی با داشتن شطرنج درخانه به این ورزش می پردازند که یک فرصت طلایی ست.

سید امیر حسینی افزود :شطرنج به عنوان یک ابزار آموزشی می تواند در توسعه مهارتهای زندگی موثر باشد وباید بابرنامه ریزی وگسترش این رشته در مدارس ، دانشگاهها و ورزش کارگری به عناوین بالاتر برسیم.

وی به وضعیت شطرنج ایران درجهان وآسیا اشاره کردو گفت : شطرنج ایران در رده بندی جهانی با دوپله صعود در رده 44 آقایان و 26 بانوان قرار دارد ودرآسیا نیز در مکان سوم ایستاده است.

سرپرست فدراسیون شطرنج باتشریح مهمترین برنامه های این فدراسیون گفت: رقابت های شطرنج کشور23 مرداد ورقابت های بین المللی شطرنج جام خزر بهمن ماه به میزبانی رشت برگزار می شود.

رهنما مدیرکل ورزش وجوانان گیلان نیزبا اشاره به اینکه ورزش هدف نیست گفت:ورزش باید منجر به تعالی ، رشد و سلامت انسان وجامعه شود ورشته شطرنج هم نقش مهمی در توسعه شیوه زندگی وآینده نگری دارد.

در پایان این مجمع کیومرث بیات با 15 رای ازمجموع 17 رای برای چهار سال دیگر به عنوان رییس هیات شطرنج گیلان انتخاب شد.
برچسب ها: شطرنج ، خانواده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: