کد خبر: ۱۵۱۰۰۶
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
0
وزیر کشاورزی عراق از ایران به عنوان بزرگترین شریک تجاری عراق یاد کرد و گفت: مازندران می تواند نقش اساسی در زمینه توسعه مناسبات داشته باشد.
ایران بزرگترین شریک تجاری عراق استپول‌نیوز- فلاح حسن زیدان صبح چهارشنبه در بازدید از بخش های مختلف کشاورزی مازندران با بیان اینکه روابط سیاسی خوب موجب تقویت روابط اقتصادی می شود، به انعقاد تفاهمنامه نباتی و حیوانی بین عراق و ایران اشاره کرد و افزود: نخستین توافقنامه با جمهوری اسلامی درباره قرنطینه نباتی مطرح شد که طی سالهای گذشته هنوز انجام نشده است.

حسن زیدان با اشاره به توافقات خوب و همکاری دو کشور در بخش های تجاری، اقتصادی و کشاورزی، اذعان داشت: توافقنامه در بخش قرنطینه و حفظ نباتات دو کشور عراق و ایران با هم داشته اند.

وی با بیان اینکه اهمیت دو توافقنامه موجب همکاری های مشترک در بخش های مختلف کشاورزی، تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی و تجاری فراهم شده است، افزود: نخستین کمیته مشترک همکاری برای رفع مشکلات و موانع در بخش های مختلف تشکیل شود.

وی تصریح کرد: با تشکیل این کمیته انتظار می رود طی دو سال آینده سطح تجارت و مبادلات کشور عراق از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به سه میلیارد دلار افزایش یابد.

فلاح حسن زیدان با اعلام اینکه ایران بزرگترین شریک در بخش تجاری است، گفت: با توجه به اینکه ایران بزرگترین شریک تجاری عراق است، استان مازندران می تواند نقش اساسی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به بازدید از پروژه های بخش کشاورزی مازندران، اذعان داشت: مدیریت درست و مناسب در این پروژه ها و استفاده از نوآوری و فناوری جدید موجب اجرای این چنین پروژه هایی در سطح استان مازندران شده است.

فلاح حسن زیدان با بیان اینکه مازندران با وجود توانمندی های بسیار نقش اساسی در پیشبرد توسعه بخش کشاورزی کشور عراق می تواند داشته باشد، افزود: برای توسعه بخش تجارت عراق باید زمینه همکاری بخش خصوصی دو کشور را با توجه به  صادرات محصولات زراعی، باغی و شیلات مازندران فراهم کنیم.

وی بیان کرد: باید گام های مناسبی برای توسعه بخش تحقیقات، آموزش و ترویج برداشته شود.

سفر هیئت کشاورزی عراق از روز سه شنبه در مازندران شروع شد.

منبع: مهر
برچسب ها: عراق ، شریک تجاری ، ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: