کد خبر: ۱۵۱۲۶۵
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
0
پول‌نیوز- ژاپن پس توافق هسته‌ای ماه گذشته میان ایران و قدرت‌های جهانی که راه را برای برداشته شدن تحریمهای بین المللی هموار کرده است، برای بازسازی روابط اقتصادی، یک مقام بلندپایه بازرگانی و صنعتی را به همراه مدیرانی از بخشهای نفت، گاز و صنایع دیگر به تهران اعزام می‌کند.

در پی اجرای امضای این توافق هیات‌های بین المللی به تهران سرازیر شده اند تا روابط تجاری خود را با ایران احیا کنند. ایران بزرگترین اقتصادی خواهد بود که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، به سیستم مالی و بازرگانی جهانی بازمی‌گردد.

بر اساس گزارش رویترز، دایشیرو یاماگایوا، معاون وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن در یک سفر دو روزه (روزهای هشتم و نهم اوت) به تهران خواهد آمد.

وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد که یاماگایوا حامل پیام دولت ژاپن مبنی بر تمایل بالای این کشور برای عادی شدن هر چه سریعتر روابط اقتصادی پس از برداشته شدن تحریمها خواهد بود.

ایتالیا هفته گذشته جدیدترین کشوری بود که برای مذاکره درباره احیای همکاریهای اقتصادی و بازرگانی وزیرانش را به تهران فرستاد.

مقامات بلندپایه دولتی از فرانسه، آلمان و صربستان از جمله مقامات رسمی بودند که از زمان امضای توافق هسته ای در چهاردهم ژوییه به تهران سفر کردند.

ایران به تشریح برنامه‌هایش برای احیای صنایع اصلی و روابط بازرگانی پرداخته و اعلام کرده است پروژه‌های نفت و گاز به ارزش 185 میلیارد دلار را تا سال 2020 هدف گرفته است.

اقتصاد ایران بزرگتر از استرالیا و دو برابر همسایه موفقش امارات متحده عربی است. مهم‌تر اینکه اقتصاد ایران روند رشد سریع‌تری خواهد داشت. در حقیقت حتی تحت محافظه کارترین پیش بینی‌ها که پیش از امضای قرارداد هسته ای انجام گرفته بودند، اقتصاد ایران در حدود 270 میلیارد دلار در یک دهه آینده در رشد جهانی سهیم خواهد شد که برابر با سهم ایتالیا خواهد بود. از این رو تعجبی ندارد که دولتها و کشورهای جهان برای ازسرگیری همکاریهای اقتصادی و بازرگانی پس از گشایش بازار ایران شتاب به خرج دهند.

بزرگترین شریک تجاری ایران در سال گذشته چین بود و پس از آن امارات متحده عربی قرار داشت که نزدیکی به ایران به این کشور دسترسی راحت به خریداران ایرانی متقاضی کالاهای غربی را امکان پذیر کرد. از میان چهار شریک تجاری بزرگ بعدی، هند، کره جنوبی و ژاپن در آسیا هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: