April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۱۴۵۹
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
0
وزیر نفت خواستار مشارکت ژاپنی‌ها در طرح های تولید LNG ایران شد و گفت: ایران آماده بازگشت شرکت‌های ژاپنی همچون اینپکس در طرح توسعه میادین نفتی غرب کارون است.
پول‌نیوز- بیژن زنگنه وزیر نفت ایران امروز در حاشیه مذاکره با دایشیرو یاماگیوا معاون وزیراقتصاد تجارت و صنعت ژاپن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران و ژاپن در زمینه‌های مختلف انرژی از جمله صنایع پتروشیمی، انتقال دانش فنی و فنآوری، پالایش و صنایع بالادستی نفت همکاری خواهند کرد.

وزیر نفت با اعلام اینکه در جلسه امروز با هیئت اقتصادی ژاپن و شرکت‌های حاضر در این جلسه، بسیار خوب و مفید بود و دو کشور در مورد گشودن باب جدیدی از همکاری ها و روابط اقتصادی و صنعتی مذاکره کردند، تصریح کرد: ایران متقاضی مشارکت شرکت‌های ایرانی و ژاپنی در ارتقای فناوری بخش انرژی خود است و دو طرف می توانند در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به سطح بالای روابط و مبادلات نفتی ایران و ژاپن پیش از اعمال تحریم های یکجانبه و ظالمانه غرب علیه کشورمان اظهار داشت: امیدواریم این روابط که به علت تحریمها دچار وقفه شد در شرایط جدید احیا شود و ایران بتواند برای سربلندی کشورمان از این مذاکرات بهره بگیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تجارت و سرمایه گذاری طرف ژاپنی در صنعت گاز مایع (LNG) ایران یکی دیگر از زمینه های همکاری دو طرف است، تبیین کرد: این مذاکرات در صورت توافق قابلیت اجرایی شدن را دارد.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به سوالی درباره امکان بازگشت پیمانکاران ژاپنی به میدان های نفتی آزادگان و غرب کارون توضیح داد: در این مذاکرات روی موضوع شخصی بحث و تفاهم نکردیم اما ایران این آمادگی را دارد که درباره حضور مجدد ژاپن در صنایع بالادستی نفت و گاز خود همکاری کند.

به گزارش مهر، دور جدید مذاکرات نفتی ایران و ژاپن به عنوان یکی از مشتریان سنتی نفت خام ایران صبح امروز یکشنبه ۱۸ مرداد ماه در ساختمان وزارت نفت برگزار شد. در اولین دور از مذاکرات نفتی ایران و ژاپن، نمایندگان ۲۸ شرکت نفتی، بانک و بیمه ژاپنی حضور یافتند و پیشنهادهای خود به منظور از سرگیری فعالیت ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران را ارائه کردند.

بر اساس اعلام وزارت نفت، در این مذاکرات، مدیران و نمایندگان شرکت‌های میتسوبیشی، تویوتا، سومیتومو، ایتوچو، سوجیتز، کنساماتسو، میتسویی، کانسایی پینت، ساندن هلدینگ، نیپون استیل، سومیتومو متال، تویو، جِی جی سی (JGC)، کوبه استیل، چیودا، بانک UFJ میتسوبیشی توکیو، گروه بانکی سومیتومو و میتسویی، بانک میزوهو، گروه نفت و انرژی نیپون JX، شواشل، اینپکس، فدراسیون تجارت ژاپن (Keidanren)، جترو، بانک همکاری‌های بین‌الملل ژاپن، بیمه صادرات و سرمایه گذاری ژاپن، گروه ملی فلزات و نفت و گاز ژاپن و مرکز همکاری‌های ژاپن و خاورمیانه حضور یافته اند.
منبع: مهر
برچسب ها: ایران ، ژاپن ، lng ، نفت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: