کد خبر: ۱۵۱۷۱۴
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
0
شرکت ساینوپک در گزارشی اعلام کرد: ایران در حال حاضر کمتر از یک میلیون بشکه نفت صادر می کند اما به زودی در یک دوره میان مدت این میزان بین 20 تا 40 درصد افزایش خواهد یافت. غول پالایش آسیا همچنین اعلام کرد که قصد دارد همکاری های خود با ایران در زمینه انرژی را بیش از پیش گسترش دهد.
پول‌نیوز - «ساینوپک» بزرگترین شرکت پالایش کننده چین و قاره آسیا اعلام کرد که قصد دارد همکاری های خود با ایران در زمینه انرژی را بیش از پیش گسترش دهد.

این شرکت بزرگ نفتی دیروز سه شنبه در گزارشی بار دیگر از قصد خود برای حضور در میدان نفتی آزادگان ایران و همکاری در این بخش خبر داد.

ساینوپک که از پالایش کننده های بزرگ نفت در آسیا محسوب می شود، همچنین قصد دارد در میدان آزادگان ایران فعالتر شده و از چند ماه دیگر روزانه 85 هزار بشکه نفت در این میدان تولید کند.

در حال حاضر از این میدان نفتی ایران که در استان خوزستان و در 70 کیلومتری جنوب غربی شهر اهواز و شمال خرمشهر واقع شده، روزانه 16 هزار بشکه نفت استخراج می شود.

شرکت ساینوپک در گزارشی اعلام کرد: ایران در حال حاضر کمتر از یک میلیون بشکه نفت صادر می کند اما به زودی در یک دوره میان مدت این میزان بین 20 تا 40 درصد افزایش خواهد یافت.

بزرگترین پالایش کننده نفت قاره آسیا همچنین خاطرنشان کرده است که چینی های دست اندرکار بخش انرژی با خرسندی از توافق وین، قصد دارند با همکاری ایران و کشورهای دیگر در اجرای طرح های انرژی در کشورمان مشارکت کنند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که ایران هم اکنون 30 تا 40 میلیون بشکه نفت ذخیره شده در نفتکش های خود برای صادرات در اختیار دارد.

شین هوا»، خبرگزاری رسمی چین نیز به تازگی در گزارشی از بهبود شرایط تولید در میادین نفتی ایران و سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری در این میادین خبر داده بود.

خبرگزاری رسمی چین پیش بینی کرده است که باید سالانه بین سه تا پنچ میلیارد دلار در صنعت نفت ایران سرمایه گذاری شود تا ایران به یک شرایط ایده آل برسد.

«یانگ دینگدو» تحلیلگر چینی بر این باورست که ایران توانسته با توافق وین افق های تازه ای برای خود ایجاد کند.

وی در مطلبی آورده است که ایران پس از این توافق تعاملات گسترده تری با دنیا آغاز کرده و براساس آن می تواند فضاهای جدیدی برای اقتصاد خود ایجاد کند.

این تحلیلگر چینی در عین حال تاکید کرد: البته هنوز در ابتدای راه هستیم و باید به ایران و کشورهای دیگر فرصت داد تا توافقنامه را اجرا کنند.

شین هوا از قول وی آورده است: اقتصاد ایران بعد از تحریمها شاهد تغییرات اساسی خواهد بود و بهبود خواهد یافت. همه اقتصادهای دنیا برای تغییر به زمان نیاز دارند. ایران نیز یک شبه در اقتصاد خود شاهد یک معجزه نخواهد بود اما موانع کمتری خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: