May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۱۷۲۸
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
0
با افزایش تولید نفت ایران در ماه ژوییه (10 تیر تا 9 مرداد) به بالاترین سطح از سال 2012، تولید نفت اوپک به بالاترین سطح خود در بیش از سه سال گذشته رسید.
پول‌نیوز - پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد: با افزایش تولید نفت ایران در ماه ژوییه (10 تیر تا 9 مرداد) به بالاترین سطح از سال 2012، تولید نفت اوپک به بالاترین سطح خود در بیش از سه سال گذشته رسید.

به گزارش بلومبرگ، اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد، در ماه گذشته، تولید نفت این سازمان در ماه ژوییه با افزایش روزانه 100 هزار و 700 بشکه، به سطح 31 میلیون و 500 هزار بشکه در روز رسید.

این افزایش در حالی اتفاق افتاد که عربستان سعودی اعلام کرد، تولید ماه گذشته این کشور، بیشترین کاهش در تقریبا یک سال گذشته را تجربه کرده است.

در ماه ژوییه، افزایش تولید نفت ایران، افزایش تولید نفت شیل آمریکا و نگرانی از اینکه کاهش تقاضای نفت چین موجب تداوم مازاد عرضه در بازارها شود، بهای نفت در بازار لندن را هفته گذشته به کمتر از 50 دلار در هر بشکه یا کف قیمت شش ماهه رساند.

تولید نفت ایران احتمالا در آینده افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

ابهیشک دشپند تحلیلگر شرکت ناتیکسیس در لندن از طریق پست الکترونیکی به بلومبرگ گفت: تولید نفت ایران افزایش آرامی داشته است و این افزایش ملایم برای مدتی ادامه دارد. این افزایش به سرمایه گذاری نیاز ندارد، لیکن انتظار می رود پس از توافق جامع هسته ای، قطعی شدن لغو تحریم ها و افزایش سرمایه گذاری ها در بخش نفت ایران، تولید نفت این کشور افزایش چشمگیری پیدا کند.

اوپک 40 درصد نفت موردنیاز جهان را تولید می کند.
برچسب ها: اوپک ، سقف عرضه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: