کد خبر: ۱۵۲۴۶۹
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
0
پول‌نیوز- یک فعال مجازی معتقد است: اگر به واسطه فعالیت شبکه‌های اجتماعی شرایطی ایجاد شود که مردم بتوانند با دولتمردان به طور بدون واسطه در ارتباط باشند اتفاق مثبتی رخ داده است.

"محمدرضا منتظرقائم" در گفت‌وگویی درباره ارزیابی فعالیت شبکه‌های اجتماعی و تلاش دولت برای جلوگیری از فیلتر شدن این شبکه‌ها، اظهار کرد: در خصوص برخی شبکه‌های اجتماعی رایانه‌ای مانند فیس‌بوک نظر اشخاص قطعا نمی‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد چرا که طبق قانون استفاده از شبکه‌ها و سایت‌های فیلتر شده نوعی جرم تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: حال اینکه اگر در میان مدیران و مسوولان هم عده‌ای بخواهند از این شبکه‌ها استفاده کنند اتفاق درستی نبوده و به نوعی گویای آن است که در خصوص برخورد با یک جرم تبعیض قائل شده است.

این فعال مجازی در عین حال یادآور شد: در خصوص شبکه‌های اجتماعی موبایل که فعالیت آنها مجاز شده نیز اگر قرار بر آن باشد که این شبکه‌ها موجب ارتباط بلاواسطه‌ی مردم با مسوولان شود اتفاق مثبتی رخ داده است اما اگر قرار بر آن باشد که ارتباط مردم با مسوولان در این شبکه‌ها یک طرفه باشد، موضوع عوض می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: البته در خصوص استفاده از این شبکه‌ها برخی مباحث امنیتی نیز برای کاربران وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار بگیرد. به عنوان مثال چندی پیش به نقل از یکی از مسوولان انرژی هسته‌ای، در مطبوعات اینگونه خواندم که برای صحبت در خصوص موضوعات از شبکه‌های اجتماعی موبایل استفاده می‌شود حال آنکه در شرایطی که مباحث مربوط به انرژی هسته‌ای به دلیل حساسیتی که دارند، جالب نیست که برای گفت‌وگو در خصوص آنها از نرم‌افزارهای شرکت‌های خارجی استفاده شود.

منتظرقائم در ادامه اظهار کرد: نکته‌ دیگر آنکه، درست است استفاده از این نرم‌افزارها هزینه‌های ارتباطی مردم را تا حدی کاهش داده و اپراتورها را تکان داده و آنها را از حالت استثمار خارج می‌کند اما به هر حال لازم است در خصوص این شبکه‌ها موارد متعدد در کنار یکدیگر سنجیده و بررسی شوند.

این فعال مجازی در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره سیاستگذاری‌ها برای استفاده از شبکه‌های مجازی نیزگفت: اینکه دولت به تنهایی تا چه اندازه می‌تواند درباره چنین مسائلی تصمیم‌گیرنده باشد جای بحث و بررسی دارد چرا که اکنون شورای عالی فضای مجازی بر اساس تصمیم مقام معظم رهبری تشکیل شده و قرار بر آن است که در خصوص موضوعات کلان در این شورا تصمیم‌گیری شود. چنین موضوعاتی نیز به نظر می‌رسد باید در شورایی مانند شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار بگیرند.

او تصریح کرد: نکته دیگر آنکه دولت به تنهایی نمی‌تواند برای چنین مواردی تصمیم صد درصدی بگیرد. شما تصور کنید در شرایطی که دولت تصمیم به فعالیت این شبکه‌ها می‌گیرد اگر نهادی مانند دادستانی، اراده‌ای خلاف دولت داشته باشد این کار به کجا خواهد رسید. بر همین اساس باید به این نکته توجه داشت که در این زمینه نهادهای دیگری نیز تاثیرگذار هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: