کد خبر: ۱۵۳۵۸۶
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
0
بر اساس آمارهای گمرک از صادرات خرمای مضافتی تازه یا خشک در چهارماهه ابتدایی سال جاری، 46 کشور مشتری این محصول از ایران هستند که در این مدت بیش از 28 هزار تن از این محصول را از ایران خریداری کرده‌اند.
یک چهارم کشورهای دنیا مشتری خرمای ایران‌پول‌نیوز- صادرات خرمای مضافتی تازه یا خشک در چهارماهه ابتدایی سال جاری مجموعا نزدیک به 54.5 میلون دلار برای ایران ارزآوری داشته که نزدیک به دو میلیون دلار از میزان صادرات خرمای مضافتی در مدت مشابه سال گذشته رشد صادراتی داشته است.

بر این اساس قیمت هر کیلوگرم از 28 هزار تن خرمای مضافتی صادر شده در این مدت 1.9 دلار بوده است که تقریبا معادل 5500 تومان است.

همچنین فهرست صادرات غیرنفتی گمرک به کشورهای مختلف نشان می‌دهد که طی چهار ماه ابتدایی امسال حدود یک چهارم کشورهای جهان مشتری خرمای مضافتی ایران بوده‌اند.

به این ترتیب یوگسلاوی، پاکستان، چین، ژاپن، گرجستان، آذربایجان، آفریقای جنوبی، آلمان، اتیوپی، ارمنستان، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، افغانستان، امارات، انگلستان، اندونزی، ایتالیا، بلغارستان،‌ بوسنی، تاجیکستان،‌ ترکیه،‌ ترکمنستان،‌ دانمارک، رومانی، سنگاپور،‌ سوئد، سوئیس،‌ صربستان، عراق،‌ روسیه،‌ فرانسه، قزاقستان،‌ کانادا، کنیا، کویت، لبنان، لهستان، لیتوانی، مالزیی، موریس، نروژ، نیوزلند، هلند، هند و یوگوسلاوی مشتری خرمای مضافتی ایران بوده‌اند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: خرما ، ایران ، صادرات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: