پولنیوز، سمیه علیاصغری - خرده فروشی به عنوان یکی از مشاغل پرسود در دنیای کسب و کار مدنظر قرار دارد. بطور کلی در تعاریف خرده فروشی شامل فروش کالاها و اجناس فیزیکی برای مصرف مستقیم توسط خریدار است. خردهفروشی میتواند شامل خدمات فرعی همچون تحویل باشد. اگر در گذشته خرده فروشی از طریق فروشگاههای فیزیکی پیگیری می شد این روزها برترین های این کسب و کار از فضای مجازی به حکمرانی در بازار می پردازند. رشد بالای خرده فروشی بویژه نوع آنلاین آن موجب شده تا هر روز یک عضور جدید به این خانواده اضافه شود هر چند همه فعالان در این حوزه موفق نیستند اما داستان بزرگانی که از یک وب سایت یا فروشگاه کوچک آغاز کرده اند نیز قابل توجه است.
در کشور چین به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای مصرفی کالا، آمارها بیانگر رشد چشمگیر خرده فروشی است. 100 خرده فروش برتر چین در سال 2014 میانگین رشد 26.2 درصدی(سالانه) را به ثبت رسانده اند که برابر با 3.37 تریلیون یوآن(554 میلیارد دلار) می شود. در این میان خرده فروشی آنلاین رشد 110 درصدی(سالانه) داشته و به 1.1 تریلیون یوآن رسیده است. همانطور که مشخص است بیشترین رشد با اختلافی آشکار در اختیار خرده فروشان آنلاین قرار دارد. در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به 10 خرده فروش برتر کشور چین در سال گذشته میلادی(2014) که نتایج آن به تازگی منتشر شده است.
«تمامی شرکت های زیر در بخش خرده فروشی فعال هستند»