کد خبر: ۱۵۵۱۰۸
۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
0
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران در برخی نقاط و وقوع گرد و غبار و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در مرزهای غربی کشور خبر داد.
پول‌نیوز-براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در استان‌ های واقع در دامنه‌ های زاگرس مرکزی و جنوبی، فارس، شمال بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه غربی کرمان و یزد و برخی مناطق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که این شرایط امروز نیز در ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به مواج بودن دریای خزر در روز شنبه، 21 شهریور ماه اظهارکرد: در این روز با گذر موجی از نوار شمالی کشور در شهرهای شمالی آذربایجان شرقی و غربی و استان‌های ساحلی دریای خزر و در روز یکشنبه، 22 شهریور در سواحل مرکزی و شرقی خزر و ارتفاعات شرقی البرز و استان خراسان شمالی، ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه درشرق کشور وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک رخ خواهد داد.

مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اظهارکرد: طی دو روز آینده در برخی مناطق مرزهای غربی کشور، بویژه در جنوب غرب، گرد و غبار و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وی در ادامه در مورد وضعیت هوای استان تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد، در ارتفاعات بارش پراکنده، گاهی رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 33 و 22 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان این شهر در روز شنبه، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد، در شهرهای شمالی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و در روز یکشنبه، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد، در ارتفاعات بارش پراکنده، گاهی رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 33 و 22 و 33 و 21 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور همچنین در اخطاریه‌ای اعلام کرد: طی سه روز آینده دراستان‌های واقع دردامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب و برخی مناطق جنوب شرق کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه با گذر موجی از نوار شمالی کشوردر برخی مناطق شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر، با ابرناکی، رگبار و رعد وبرق و وزش باد در استان های هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه غربی کرمان، جنوب یزد و دامنه های زاگرس دراستان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز دراستانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان روبه رو هستیم.

همچنین در روز یکشنبه نیز این شرایط جوی در سواحل شرقی خزر و ارتفاعات شرقی البرز بویژه در بعدازظهر و همچنین استانهای هرمزگان، فارس، جنوب کرمان ودامنه های زاگرس دراستان های چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، و استانهای مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استانهای تهران و سمنان پیش بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی ، گرد و غبار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: