April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۵۴۹۴
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
0
پول‌نیوز- مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: براساس آمارهای ارایه شده تعداد تصادفات منجر به فوت 4.9 درصد و کشته شدگان سر صحنه 6.3 درصد طی پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

جواد هدایتی افزود: اطلاعات آماری در مورد ایمنی حمل ونقل به طور عمومی در دو بخش تصادفات و تلفات بیان می شود و براساس آمارهای ارائه شده با کاهش فویتهای تصادفات و سرصحنه طی 5 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تصادفات جرحی در طی این مدت 4.8 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل آمار، ایمنی وترافیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای یادآور شد: سهم ناوگان حمل و نقل عمومی سنگین در تصادفات فوتی پنج ماه سال جاری با 0.5 درصد کاهش به 15.1 درصد رسیده است.

وی گفت: در بخش تلفات رانندگی نیز براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور در تیرماه متاسفانه افزایش 3.3 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم که سهم عمده این افزایش تلفات مربوط به راه های روستایی بوده، این در حالی است که در تیر ماه شاهد افزایش اندک 0.7 درصدی تلفات سوانح رانندگی در راه های برون شهری بودیم.

هدایتی یادآور شد: طی سالهای اخیر متاسفانه شاهد افزایش تدریجی و نگران کننده سهم وسایل نقلیه سبک در تصادفات فوتی هستیم و این امر با توجه به سهم 85 درصدی آنها در ترددهای پنج ماه نخست سالجاری٬ ضرورت توجه به عوامل شکل گیری و مهار این پدیده از سوی دستگاههای ذیربط و رعایت بیشتر مقررات از سوی رانندگان به عنوان موثرترین عامل بهبود وضعیت مذکور را ایجاب می کند.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: